Hej Jeg har fået et for mig rimeligt stort problem, som jeg håber, i kan hjælpe mig med at få løst. Jag har en hjemmeside som er et færdigt script og hvor alle filerne er PHP. Derudover har jeg nogle enkelte sider som er lavet i frontpage 2003 og som er implementeret i min hjemmesides menu. På min hjemmeside har jeg nogle annoncer blandt andet fra Google og Partner-ads. Da jeg gerne vil vise en af mine annoncørers (Partner-ads) komplette produkt oversigt med billeder, priser m.m., så har jeg af Partner-ads fået et links til, hvor jeg kan hente og gemme eller åbne en komplet produktfeeds fra pågældende annoncør. Nu er det så, at jeg søger din/jeres hjælp til at få denne xml (feeds) implementeret på min hjemmeside på den ene eller anden måde. Den skal så kunne ses som en almindelig hjemmeside med billeder, priser, beskrivelse m.m. Jeg tager meget gerne i mod alle gode råd/ideer fra dig. Hvis du vil uddybe dit svar lidt (meget), så ville jeg blive meget glad, da jeg IKKE er så god til det der med ”kodning”. På forhånd tak for din/jeres hjælp og undkyld, hvis jeg skulle have postet mit indlæg i en forkert kategori. Mvh Anders |
Håber det her kan hjælpe dig lidt igang:
1. Start med at åbne .xml filerne i en teksteditor og få et overblik over strukturen. (læs evt. en guick guide til hvad xml syntaksen er).
2. Prøv at læs følgende og omdan eksemplet til din struktur.
http://www.w3schools.com/php/php_xml_simplexml.asp
Ellers prøv at kom med nogle lidt mere konkrete problemer du støder ind i. Held og lykke