Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgåes udlægsgebyret ved DHL Express-forsendelser?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået varer hjem fra et ikke-EU land med DHL Express (sendt på leverandørs DHL account) med en regning fra DHL på importmoms og udlægsgebyr. Jeg havde instrueret min leverandør om at anføre firmanavn og VAT no. på modtageradressen, men det glemte han (selvfølgelig), og den blev i stedet blot adresseret til mig personligt.

Mit spørgsmål er, om ikke dette udlægsgebyr ville være undgået, såfremt min leverandør blot havde noteret firmanavn og CVR-nr. i modtageradressen. Eller skal jeg foretage mig yderligere som at blive tilsluttet SKAT's sikkerhedsstillelsesordning, så jeg får kredit eller har det ikke noget med sagen at gøre?

Jeg er i øvrigt import- og momsregistreret.

Jeg takker på forhånd for hjælpen. Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 11:15

Det er DHL der bør tjekke om du er importør registreret, meddel DHL at der er tale om en fejl da du er importørregistreret så de kan korrrigere deres fejl.

MVh

Ravn

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:50

Tak for svaret, Ravn. Jeg har dog allerede ringet til DHL, og de fortalte mig, at jeg godt kunne lave en indsigelse, men at jeg skal betale for dette, og at det ville blive dyrere end selve udlægsgebyret.

Hun lød ikke som om hun var helt sikker på, om det ville være nok at angive firmanavn og CVR-nr. i modtageradressen, så det er derfor jeg ville forsøge mig at spørge jer kloge hoveder herinde, så jeg ikke bliver opkrævet gebyret igen ved fremtidige forsendelser. Der må vel være nogen som jævnligt - eller i hvert fald flere gange - har fået sendt varer fra ikke-EU lande med DHL el. lign. ekspres-kurer, som ikke bliver bonnet for udlægsgebyr. Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 18:55

1980'eren:
Jeg har dog allerede ringet til DHL, og de fortalte mig, at jeg godt kunne lave en indsigelse, men at jeg skal betale for dette, og at det ville blive dyrere end selve udlægsgebyret.

Det lyder da lidt bizart at du skal betale for at lave en indsigelse!

Var det deres  toldafdeling du tale med?  Det er jo dem der har fejlet så de må rette fejlen, naturligvis forudsat at din leverandør har vedlagt pakken en faktura men dit firma.   Normalt er firmanavn på pakken eller faktura nok.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)