Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cookie loven - overholdes den?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Constant Solutions Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer!

Jeg faldt forbi cookielovgivningen og ville gerne høre Jeres svar på, hvordan i overholder lovgivningen. Der findes mange forskellige løsninger, men er dog sjældent selv blevet advaret af en side ved brug af cookies (er dette overhovedet nødvendigt?).

Med venlig hilsen

Mattias Siø Fjellvang - www.constantsolutions.dk - +45 26 78 98 88

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erhvervsstyrelsen siger, at de ikke kommer til at slå ned på manglende overholdelse af acceptkravet endnu, men at det meget vel kan tænkes at ske for informationskravet.

Det har jeg på JUF.dk løst på den her måde: http://www.juf.dk/cookies/ - en grafik, der er designet til at overholde lovens informationskrav.

Den grafik har jeg i en del farver og versioner efterhånden, så hvis du vil have en med tilpasset til dit site, skal jeg hellere end gerne lave den: http://www.juf.dk/overhold-cookieloven/ :-)

I følge lovens strenge ord er det nødvendigt at advare og indhente samtykke før lagring af cookies, men det er i praksis umuligt og i forhold til brugervenlighed en ren katastrofe. Derfor vil det i praksis være ganske glimrende bare at overholde informationskravet med fx en sådan ovenstående grafik, ved anden klar betegnelse af brug af cookies efter § 3 i loven og et permanent link i header, footer eller sidebar til undersiden.

Cookieloven er et godt eksempel på en lov, der er udfattet af personer der fatter bjælde af et givent område. :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt hvad vi har gjort, er at vi har skrevet hvad vi bruger vores cookies til - Vi laver en rigtig implementering, den dag, at hele den offentlige sektor har fået det implementeret.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)