Hej folkens
Jeg står i en tricky situation, jeg skal muligvis opstarte et ApS selskab med en ven. Grunden til at det skal være ApS er at vi begge er studerende og de snupper SUen, hvis vi tjener for meget og derfor går I/S ikke. En anden grund er at det ville være trist at man af en eller anden grund går konkurs også hæfter personligt.
Vores virksomhed:
Vores virksomheds ide vil jeg ikke ud med, men generelt set skal vi lave service ydelser til den "almindelige" dansker. De eneste udgifter vi har er til host af en hjemmeside og til et firma som kan modtage vores betalinger via vores hjemmeside. Vi har adgang til regnskabsprogram og kender folk der vil fixe hjemmeside for vores gratis eller for et mindre beløb, så udgifterne er små.
Problemet:
Ved et ApS selskab skal man have værdier man kan sætte i risiko for 80.000 kr. Vi har aftalt at vi deler 50/50, da arbejdsdeling skal være lige. Dvs vi skal værd bruge 40.000, min personlige formue er langt over de 40.000 og jeg har derfor let råd, min ven har desværre ikke den slags penge han kan muligvis fremskaffe 15-20.000. Derfor er spørgsmålet så: Hvad kan vi gøre ? Personligt kunne jeg låne min ven pengene under visse "forhold", men ser det helst ikke. Min ven vil heller ikke låne pengene, da der ikke er fast indtægt ved service ydelsen.
Er der nogen der kender til måder, hvor ved man kan få kapital til sit projekt, ligesom ved venture cup? Eller kan man eventuelt låne penge uden renter til opstart af en virksomhed(tvivler på at dette er muligt)
Vi vil heller ikke have en investor ind, da investoren skal have en baggrunds viden om stoffet.