Hej med jer Jeg er kommet i lidt af en kattepine, men tror jeg har løsningen som jeg godt vil hører jeres bud på.
Jeg ejer en andelslejlighed, som ikke er til at sælge i øjeblikket. Jeg er blevet nødt til at flytte med jobbet og står nu med en tom lejlighed hvortil der skal betales hver måned. I vedtægterne for andelsboligforeningen står der at den ikke må lejes ud for mere end 2 år, de 2 år har jeg haft den lejet ud, og nu står den tom, desværre for der er mange der gerne vil leje den. Jeg har sat den så langt ned jeg kan (jeg sætter 150.00,00 kr. til). så jeg er lidt på spanden for at sige det mildt.
I desperation har jeg forsøgt at få dispentation fra bestyrelsen, den vil de ikke give.
Så er det jeg tænkte...... kunne jeg ikke bare sælge en andel af lejligheden f.eks. 0.1 % for 1,00 kr. (eller depositumets beløb) med tilbagekøbsgaranti. Jeg forestiller mig en købsaftale hvor : Køber forpligtiger sig til at betale en boligafgift (huslejen + a/c forbrug) Køber til enhver tid kan tilbage sælge ejerandelen til sælger (mig) med 3 måneders varsel gældende fra den 1. i en måned. Køber forpligtiger sig til at varetage de pligter som ejeren har i ejendommen. Køber i øvrigt indgår købsaftalen på lejelovensvilkår.
Hvad siger i vil den løsning kunne være brugbar?
Venlig hilsen Kenneth