Kære alle Aminoer, først tak for et super inspirerende Forum!! Jeg er igang med at lave en hjemmeside på ca. 400 sider indeholdende et inspirationssite + et forum med debat & blogs. Meningen er at jeg selv vil skrive alle siderne og sætte layoutet op i et CMS system, har læst herinde at det en god ide, men kender intet til det. Hjemmesiden bliver lavet af en ven. Status er at jeg har min gode ide, et godt domain navn og et sitemap. Det jeg skal bruge hjælp til er: 1. CMS system hvilket skal jeg vælge? Hvilket er bedst value for money? Priser? 2. Hvem skal hoste min hjemmeside når den er klar, kan det betale sig selv at lave en server? Hvor meget plads skal man bruge? 3. er det muligt og fornuftigt at få 1 firma til at levere både hosting, CMS osv og har man overhovedet råd til dette. - jeg ved det kommer til at koste penge, men pt. har jeg intet overblik over hvor meget eller lidt som skal budgetteres med. 4. er der nogen overvejelser jeg ikke har gjort mig som i finder relevantet sig frem! Glæder mig meget til at høre jeres kommentarer, så jeg kan komme hurtigt videre. Pft. |
Dato: 01-07-2007 18:02:13
Forfatter:Nicolai
Forfatter:Nicolai
1. CMS system hvilket skal jeg vælge? Hvilket er bedst value for money? Priser?
Jeg vil helt klart anbefale dig at benytte et opensource CMS som Joomla, da jeg mener opensource er "best value for money" da det er gratis

Mht. til dine andre spørgsmål, så er valg af webhost afhængig af hvor meget trafik du forventer på din side, og hvor i verden brugerne er placeret. Det kan jeg ikke lige vurdere ud fra dit indlæg, men et firma som rochen ltd. har jeg endnu kun hørt godt om.