Hvis du skal undgå engelse moms (VAT), skal du oplyse dit CVR-nummer ved købet. Så må leverandøren ikke pålægge moms. Der kommer ingen uforudsete omkostninger i form af told. Hvis du ender med at købe det i England - eller et andet EU-land - skal du desuden beregne EU-moms af købet. det er ikke en ekstraudgift. Det skal bare fremgå af din momsindberetning som henholdsvis EU-moms og indgående moms. Skriv igen, hvis du står i den situation. Så skal jeg nok guide dig.
Både Ravn og Fokus har helt ret. Lægger til, at DK generelt er ret billigt i fotoudstyr,også proff udstyr, faktisk i en del år som testmarked for fotoudstyr, hvor man kører lavpris, uden det koster fabrikken meget grundet vor markedsstørrelse. Kan du sikre dig service efterfølgende, uden udstyret skal til UK er der ikke skatte eller moms problemer, men det er ikke let at sikre, så du skal ha stor prisforskel God vind
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Dine tal ex. moms er ikke korrekte. Den danske pris på kr. 23.900 skal du ikke trække 25% fra men derimod dividere med 1,25. Så kommer du frem til kr. 19.120,-. Dette skyldes, at momsbeløbet kun udgør 20% af beløbet inkl. moms. Ja, jeg ved, at det er forvirrende, men når man "trækker" momsen ud af et beløb udgør det altså kun 20%... Når butikker lokker med momsfri besparelser tror rigtig mange, at de kan spare 25%, men det er altså ikke korrekt.
Hvis kameraet koster kr. 19.557 i england, skal du dividere med 1,20, da den engelske moms eller VAT kun er på 20% og så bliver tallet ex. VAT altså kr. 16.297.50.
Du ender med en difference på kr. 2.822,50 uden forbehold for fragt. Om det er værd at spare vil jeg ikke rode med. Kameraet går vel i stykker på et eller andet tidspunkt og skal repareres...
Kig på Canon og se om deres garanti også gælder i DK når varen er købt i England.
Det vil være meget lettere for dig at få det repararet hvis du kunne sende det til DK.
Besparelsen er ca 3000 kr som skal opvejes med ovennævnte der kunne ske, men ikke nødvendigvis sker.
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.
Er vi så ikke derude hvor det godt kan betale sig at bestille det fra UK, eller hvad tænker i ?
Det skal du da ikke spørge os om ... Det er kun dig der kan afgøre det.
Var det mig ville jeg aldrig gøre det for den lille besparelse. Personligt er jeg ret sikker på at du kan forhandle dig frem til næsten samme pris i DK, forhandlerne er jo mega sultne for tiden.
Fokus: til dit første indlæg om VAT, så har jeg fundet en engelsk side hvor jeg kan købe kameraet, jeg skrev og spurgte dem omkring VAT og de svarede følgende:
"Unfortunately all of the products we sell include VAT and we do not sell excluding VAT.
Apologies for any inconvenience"
Kan de det? og betyder det så jeg ikke kan trække momsen fra?
Fokus: til dit første indlæg om VAT, så har jeg fundet en engelsk side hvor jeg kan købe kameraet, jeg skrev og spurgte dem omkring VAT og de svarede følgende:
"Unfortunately all of the products we sell include VAT and we do not sell excluding VAT.
Apologies for any inconvenience"
Kan de det? og betyder det så jeg ikke kan trække momsen fra?
Ja, det kan de godt, hvis de ikke vil handle med virksomheder fra andre EU lande. Hvis de vælger at handle med dig alligevel og skriver dit firmanavn og du oplyser dit danske CVR-nummer, må de ikke pålægge VAT. Du kan ikke få refunderet den engelske VAT eller få fradrag for dit køb, hvis du alligevel vælger at købe udstyret der med dit eget navn på bilaget... Måske kender de bare ikke reglerne, så prøv at spørg om det.