Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guldnummer ABA66666 sælges

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakob Mikkelsen:

Hvordan kan du sælge noget som ikke tilhøre dig men som jf. L 2011-03-03 nr. 169 

Der er adskellige sager i teleankenævnet hvor bl.a. CBB har nægtet at overdrage samt portere et af deres guld numre som en kunde havde købt, da nummereserierne ejes af teleselskaberne, som tilmed betaler en årlig afgift pr. antal numre de har bedt om at få tildelt uanset om de er aktive eller ej.

Jeg har solgt mange numre efterhånden og har endnu ikke oplevet problemer. Dette er ikke et CBB nummer og hvis CBB ikke lever op til kravet om nummerportering indenfor 48 timer, er det ikke min hovedpine.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:30

Nicolaj Thomasen:
Eller hvis man skal have et nemt nummer på kajakken :)

Kajakfolk kan sagtens huske 2814 8403 :-)

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48

det er indenfor 24 timer efter anmodningen er fremkommet til den afgivende operatør.... har bare lige selv sat med samme problem idag hvor jeg vil skifte min virksomheds telefoni og i den forbindelse var jeg forbi teleankenævnets hjemmeside hvor jeg fandt et par afgørelser hvor de havde givet CBB medhold i at et guldnummer ikke kunne medtages videre.

Siger ikke at det ikke kan lade sig gøre... men når der ligesom er faldet en afgørelse og set i øjemed at man som person eller firma ikke ejer nummeret i den forstand så kan et teleselskab til enhver tid hvis der er tale om et fordelagtigt og let genkendeligt nummer smide afgørelsen på bordet og så er der ikke så meget at gøre hvorimod hvis man ex havde 86 95 14 73 så ville sagen være noget anderledes da teleselskabet som har og betaler for nummeret har en interesse i at bibeholde nummeret i deres system for at tjene på den trafik nummeret måtte have, og i såfald sælge det igen hvis kunden ikke ønsker at være ved selskabet længere.

Det er jo også derfor at hvis jeg nedlægger mit nummer falder det automatisk tilbage til der hvor jeg har det fra hvis det i mellem tiden er blevet porteret. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakob Mikkelsen:
Siger ikke at det ikke kan lade sig gøre...

Det er der heller ingen grund til. Jeg har købt et særdeles godt nummer af Nicolaj, og det var porteret efter 2 dage. Uden nogen problemer.

I øvrigt har jeg købt adskillige numre herinde efterhånden, og har aldrig haft andet end en smertefri portering. Så jeg er ret sikker på at du er ude i en meget teoretisk debat, som jeg synes du bør holde ude af denne tråd.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:49

Mange interesserede, men ingen køber endnu. Prisen er nu 1.200 kr. i dagens anledning Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:19

Solgt

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 11:32

Jakob Mikkelsen:

Hvordan kan du sælge noget som ikke tilhøre dig men som jf. L 2011-03-03 nr. 169 

Der er adskellige sager i teleankenævnet hvor bl.a. CBB har nægtet at overdrage samt portere et af deres guld numre som en kunde havde købt, da nummereserierne ejes af teleselskaberne, som tilmed betaler en årlig afgift pr. antal numre de har bedt om at få tildelt uanset om de er aktive eller ej.

Kan du ikke smide et link eller et journal nummer fra teleankenævnet? 

Mig bekendt er det brugsretten til en nummerserie der kan købes af selskaberne, og de videresælger herefter brugsretten til nummeret til deres kunder. Alle nummerserier er nemlig ejet af telestyrelsen, og de KAN trække en nummerserie tilbage (Har jeg dog endnu aldrig oplevet). Et selskab må ikke nægte en kunde at flytte nummeret fra selskabet, men de må godt lade være med at overdrage nummeret til andre i deres eget selskab (Det gjorde en mindre udbyder f.eks. da de åbnede, for at forhindre guldnummer-salg). Men det kan da være jeg tager fejl ;-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)