Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønske om en ny ivæksættermesse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København / Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg lagde min vej forbi var Iværk&Vækst 12 i Øksnehallen, for at lige at tage pulsen på Danmark og iværksættermiljøet. Personligt synes jeg rigtig godt om de mange oplæg og diskussioner, der var planlagt. Men jeg blev overrasket over at næsten samtlige udstillere på messen var de største virksomheder indenfor diverse administrations områder, TDC og Bluegarden, ikke noget ondt om disse. Min optik har disse dog MEGET lidt at gøre med iværksætteri! Jeg kan godt se at udfra et vækst perspektiv er deres ydelser vigtige, men deres markante positition får, i min optik, messen til at fremstå mere som en ordinær salgsmesse fremfor at skulle motivere og fremme iværksætteri og vækst. Ellers virker det lidt synd at elever på diverse skoler skal komme til en salgsmesse, hvor de bedste billeder derfra er af de modtager gratis gaver og benytter sig af aktivitetstilbud (der ikke har meget med iværksætteri at gøre). 

Da jeg forlod messen var det med en klar fornemmelse af at JEG kunne gøre dette bedre! og det agter jeg at gøre. 

Min plan er at skabe en messe hvor virksomheder med rødder i det danske, kan komme og showcase dem selv og deres virksomhed med henblik på at skabe mere netværk. Så tanken er at virksomheder får mere netværk fra hinanden, mens de måske også skaber nogle nye kundekontakter. Så fokuset skal være meget mere på at skabe netværket og grobund for virksomhederne. Jeg vil håbe på at repræsentanter fra både TDC og Bluegarden vil komme til messen for at promovere sig overfor virksomhederne, der har en messestand. Jeg forestiller mig at der vil være en masse mindre stande af virksomheder i alle brancher, men kun i segmentet mindre virksomheder. Ellers skulle der være oplæg i stil med Iværk&Vækst. 

Jeg er ved at skabe den store forretningsplan for selve eventet, men hører rigtig gerne fra folk med samme ambitioner, erfaringer fra lignende ellers ville det være fantastisk med en god mentor til at skabe det succesfulde event, som iværksættere vil huske fremover. Det ville også være godt som underbyggelse af min case, hvis der var flere, som havde en lignende oplevelse og gerne ville se event med MEGET mere fokus på netværk, og ikke salg

Men det er en kæmpe opgave, og derfor søger jeg nogle medspillere til at sikrer Danmark en anderledes iværksættermesse. Jeg håber at der nogle Amino'er, der kunne have interesse i at støtte en god sag for at slå en godt slag for iværksætteri i Danmark. Måske Amino skulle være med i hele processen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Hej,

Super spændende tiltag du har.
Har du mulighed for at ringe til mig på telefon: 40 606 223 eller skype: nils_dk

- Har muligvis nogle idéer/indspark til dig.

Venlig hilsen
Nils 

Fra Vallensbæk Str
Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 36
Fra  Din Lokale Regnskabspartner Skrevet kl. 13:40

Hej Bordvik

Jeg var en af de små udstiller på messen, jeg har firmaet Din lokale regnskabspartner, jeg tog med for at skabe kontakt til de små iværksætter, dog må jeg sige at hvergang der skete noget på scenen faldt antallet af besøgende ved standene, så der skal være en balance mellem den tid der foregår noget på scenen og den tid der er til at summe i.

Jeg følte lidt at jeg var for lille til at være med, da som du selv skriver, så var det store etableret firmaer jeg var oppe imod, og jeg er kun mig selv med et lille regnskabsfirma det ville være rart med en messe der henvender sig til de små iværksætter og med mindre iværksætter som udstiller, så man er der mere på lige vilkår. men så er spørgsmålet jo om det kan hænge sammen.

mvh

Jakob 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)