Hej Amino'er Jeg har fiflet lidt med en selskabskonstruktion der er mest optimal for at udskyde så meget indkomst og beskatning til efter min studietid. Kort fortalt har jeg sammen med en anden startet et I/S pr. 1/7, og der er så småt ved at være tilstrækkelig drift til at omdanne dette til et a/s. Dette tænker jeg med fordel kan gøres med tilbagevirkende kraft. Imidlertid driver jeg noget rådgivning og konsulentvirksomhed ved siden af, samt investerer i vindmølleanparter og k/s anparter og tænker jeg ville smide det hele ind i et aps. Herefter er mit spørgsmål todelt. 1. Kan jeg anvende iværksætterkontomidler til aps'et idet vindmøllenanparter og k/s'er er så vidt jeg kan læse mig frem til ikke afskåret fra pengetanksreglen? 2. Kan jeg i forbindelse med omdannelsen af a/s foretage en skattefri aktieombytning op i mit personligt stiftet aps? Jeg er i tvivl om man må det sambeskattede holdingsselskab også må have driftvirksomhed, samt om konstruktionen er i strid med reglerne om iværksætterkontoen. Jeg ønsker altså et holdingsselskab som ejer min andel af driftsselskabet, og kan fungere som et personligt selskab for anden virksomhed, samt at jeg ved stiftelsen kan benytte midler fra en iværksætter. venlig hilsen FranktheTank |
Selskabskonstruktion, holdingsselskab og revisionspligt
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)