Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af kostpris for importerede varer!! HJÆLP!!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er pludselig blevet i tvivl.

Varen koster 19$ - Fragt er inkl.

Told 12%

Importmoms: 25%

Markup: x 2,5

Hvordan regner jeg nu prisen ud?

12% af 19$/112,54DDK = 112,54 DDK x 0,12 = 13,5048 DDK = 112,54 DDK + 13,5048 DDK = 126,04 DDK

Importmoms: 126,04 DDK x 0,25 = 31,5112 DDK = 126,04 DDK + 31,5112 DDK = 157,5512 DDK

Men hvad så nu? Skal der alm moms oveni beløbet eller hvordan kommer jeg videre i min udregning?

Håber I har lyst til at hjælpe mig. 

Ha en dejlig aften. På forhånd tak! Mvh Tina

Fra Gistrup
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, følger dog med. For lettere udregning har du mulighed for at sige:

112,54 x 1.12 = 126,04

Mvh.

Jonas

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig lige at følge med :)

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der skal moms oveni, for du skal jo opkræve 25% fra dine kunder og bagefter betale dem tilbage til SKAT. Så du ganger din kostpris med 2,5, så har du din udsalgspris ekskl. moms, gang dette med 1,25 og du har udsalgspris inkl. moms.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det vil jo betyde at jeg skal betale 2 x moms. Jeg har betalt moms da min vare kom til Danmark. Hvordan udregner jeg så salgsprisen? Hvis du forstår?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan være, jeg roder mig ud på dybt vand, jeg importerer kun fra EU-lande, men så smækker en kyndig Amino mig nok på plads:-) Så vidt jeg ved, trækker du importmomsen fra på din momsangivelse på lige fod med andre varer du køber i Danmark. Så du får altså fradrag for denne på din momsangivelse - og derfor opkræver du den igen hos din kunde, når du videresælger din vare.

Se evt. dette link fra SKAT: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064544&vId=0&search=importmoms*

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

læs mit link om importmoms eller find selv andre - du modregner den som købsmoms så det går lige op for en registreret importør - Du kan også finde en bogholder herinde - som kan hjælpe dig igennem med alt om moms og alt andet, så du ikke pludseligt står med noget rod - det kan nemt være pengene værd - koster ikke voldsomt - søg ex under freelancer

se også her svar på reelt næsten samme spørgsmål andetsteds http://www.startvaekst.dk/ekspertsvar/54134/2002 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms du betaler trækker du fra i dit regnskab (hvis du er momsregistreret). Moms du opkræver (salgsmoms) betaler du til SKAT. Det vil sige det kun er forskellen på købmoms og salgsmoms som du skal afregne.

Salgsmoms tillægger du din salgspris som det sidste i udregningen og beregnes af købsprisen eks. moms.

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg både skal regne importmoms og salgsmoms med i prisen?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina:

Men det vil jo betyde at jeg skal betale 2 x moms. Jeg har betalt moms da min vare kom til Danmark. Hvordan udregner jeg så salgsprisen? Hvis du forstår?

Du skal ikke betale importmoms ved indfortoldning af dine vare i Danmark men det forudsætter at du er importørregistreret som loven iøvrigt kræver.

Mvh

Ravn

 

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)