Hejsa Hvordan løser I andre webshop ejere følgende problematik? En kunde betaler for x antal varer i webshoppen med Dankort, men den ene vare er i restordre og derfor skal eftersendes senere. Ifølge PBS'' regler må beløbet først hæves når alle varer er afsendt. Hvilke muligheder benytter I andre i sådan en situation? Jeg kan se følgende muligheder: 1. Skifte til noget webshop software som understøtter del-levering og opsplitning af PBS transaktionen (Jeg benytter ScanNets shopløsning, som ikke understøtter dette) 2. Vente med at hæve beløbet til den sidste vare afsendes (kan være irriterende bogførigsmæssigt og likviditetsmæssigt) 3. Aldrig del-levere, men altid vente på at hele ordren er på lager 4. Bede om kundens accept til at hæve beløbet selv om han eller hun får tilsendt varen som er i restordre på et senere tidspunkt |
Vi løser problemet ved at ringe til kunden og give følgende muligheder, medmindre vi ved, at resten kommer dagen efter - så venter vi en dag med sende
1. Nedskriv det beløb, der hæves på dankort, så det svarer til den afsendte mængde varer - og så eftersende restdelen på efterkrav (uden merokostning for kunden, da det er vores fejl - vi har 1-2 leveringsdage)
2. Vente og få ordren sendt komplet, og først hæve beløbet ved afsendelse