Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for dankort transaktioner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Hvordan løser I andre webshop ejere følgende problematik?

En kunde betaler for x antal varer i webshoppen med Dankort, men den ene vare er i restordre og derfor skal eftersendes senere. Ifølge PBS'' regler må beløbet først hæves når alle varer er afsendt. Hvilke muligheder benytter I andre i sådan en situation? Jeg kan se følgende muligheder:

1. Skifte til noget webshop software som understøtter del-levering og opsplitning af PBS transaktionen (Jeg benytter ScanNets shopløsning, som ikke understøtter dette)

2. Vente med at hæve beløbet til den sidste vare afsendes (kan være irriterende bogførigsmæssigt og likviditetsmæssigt)

3. Aldrig del-levere, men altid vente på at hele ordren er på lager

4. Bede om kundens accept til at hæve beløbet selv om han eller hun får tilsendt varen som er i restordre på et senere tidspunkt

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:25
Vi løser problemet ved at ringe til kunden og give følgende muligheder, medmindre vi ved, at resten kommer dagen efter - så venter vi en dag med sende

1. Nedskriv det beløb, der hæves på dankort, så det svarer til den afsendte mængde varer - og så eftersende restdelen på efterkrav (uden merokostning for kunden, da det er vores fejl - vi har 1-2 leveringsdage)

2. Vente og få ordren sendt komplet, og først hæve beløbet ved afsendelse

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:32
Du kan ikke finde nogle steder, hvor man kan del-hæve over 2 gange, med mindre at du køre alle dine transaktioner som "abonnementsbetalinger" og derved kan "lave" nummer 2 transaktion på baggrund af den første. Har undersøgt det (som du nok kan forstå ).

Alt afhængig af hvor langt der går, plejer jeg at vente med at hæve transaktionen (i op til 14 dage). Ellers får de en mail ud når varen er på lager og bliver opfordret til at indbetale det resterende beløb, enten via bankoverførelse eller en "betal-regning" funktion som jeg har lavet og som jeg kan sende direkte i en mail. Når kunden så klikker på den, ryger de automatisk til betaling af lige præcis deres vare. Det virker ok.

Mvh.

Thomas
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)