Hej Aminoer, Har bare et lille spørgsmål, til jer der driver webshops. Bliver I også ofte kontaktede af bloggere, som gerne vil have at i "sponsere nogen produkter", til deres blogs ? Jeg driver en webshop, med salg af hårprodukter www.shopKONRAD.dk - Jeg synes det er oftere og oftere der kommer henvendelser fra bloggere, der "ønsker" produkter. Ideen er fin, men det er ikke alle jeg har lyst til bare at sende produkter til. - Hvor ofte går I med på ideen ? - Hvordan sortere I ud i blogs'ne, så det er de "ordenlige" I får benyttet ? - Får I noget ud af det (får I flere besøgende/ ordrer ud af det) ? - Plejer I at stille nogle krav til bloggerne (med hensyn til links, videoer, billeder osv.) ? Håber i vil hjælpe lidt, og føre mig på den rette blogger-kurs ;-) På forhånd tak. Mvh shopKONRAD / Daniel |
Hej Daniel
Ja - der kommer en hel del efterhånden :)
Generelt får jeg mange henvendelser på slik - alle synes åbenbart lige jeg burde sponsorere deres arrangement, lige fra filmskoler, syklubber, firmaer, you name it.
Bloggere - jeg har ikke en bestemt strategi - lidt efter humøret, men selvfølgelig også efter bloggen, og hvor mange de har der følger denne.
Den sidste lavede vi en lille konkurrence, hvor gæsterne skulle skrive "hvem deler du dit slik med", så vi sikrede lidt aktivitet for præmien.
Det tredoblede antal besøgende i nogle dage - men jeg har ingen måling på om det giver flere salg , hverken nu eller på sigt.
Rigtig mange dumper jeg dog med det samme - typisk små blogs med få hundrede likes - det tror jeg ikke har nogen værdi overhovedet.