Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshopejere, bliver I også ofte kontaktet af bloggere ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 87
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Har bare et lille spørgsmål, til jer der driver webshops.

Bliver I også ofte kontaktede af bloggere, som gerne vil have at i "sponsere nogen produkter", til deres blogs ?

Jeg driver en webshop, med salg af hårprodukter www.shopKONRAD.dk - Jeg synes det er oftere og oftere der kommer henvendelser fra bloggere, der "ønsker" produkter. Ideen er fin, men det er ikke alle jeg har lyst til bare at sende produkter til.

- Hvor ofte går I med på ideen ?

- Hvordan sortere I ud i blogs'ne, så det er de "ordenlige" I får benyttet ?

- Får I noget ud af det (får I flere besøgende/ ordrer ud af det) ?

- Plejer I at stille nogle krav til bloggerne (med hensyn til links, videoer, billeder osv.) ?

Håber i vil hjælpe lidt, og føre mig på den rette blogger-kurs ;-)

På forhånd tak.

Mvh

shopKONRAD / Daniel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:02

Hej Daniel

Ja - der kommer en hel del efterhånden :)

Generelt får jeg mange henvendelser på slik - alle synes åbenbart lige jeg burde sponsorere deres arrangement, lige fra filmskoler, syklubber, firmaer, you name it.

Bloggere - jeg har ikke en bestemt strategi - lidt efter humøret, men selvfølgelig også efter bloggen, og hvor mange de har der følger denne.

Den sidste lavede vi en lille konkurrence, hvor gæsterne skulle skrive "hvem deler du dit slik med", så vi sikrede lidt aktivitet for præmien.

Det tredoblede antal besøgende i nogle dage - men jeg har ingen måling på om det giver flere salg , hverken nu eller på sigt.

Rigtig mange dumper jeg dog med det samme - typisk små blogs med få hundrede likes - det tror jeg ikke har nogen værdi overhovedet.

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 11:22

Hej Jesper,

Tak for dit besyv!

Efter humør - Det er også lidt sådan jeg har det!

Jeg synes desværre der er en tendens til at der er uhyggelig mange, meget unge bloggere. Det er fedt de blogger osv. MEN de er på en eller anden måde ALT for "useriøse-giv mig, giv mig-naive". De har kæmpe forventninger om hvad man vil sende dem.
Jeg aner ikke hvordan de er blevet "opdraget" men ved henvendelser plejer jer (såfremt jeg er med på ideen) at sende dem en mail på hvad jeg har lyst til at sponsorere), og så tager vi den derfra. De fleste er ydmyg og glade. Men der er nu et fåtal der bare mener de er verdens nummer 1 ;-)

I sidste uge modtog jeg bla. en henvendelse fra en blogger. Jeg skrev et par gode råd til hende omk. hendes blog - på en meget sober måde. Derudover tilbød jeg hende 3 produkter, hun kunne skrive om. Hun vendte så tilbage med "jeg er altså mere interesseret i produkt "bla bla bla" og "bla bla bla" OG "bla bla bla". Den mail fik jeg så ikke svaret på - 24 timer senere skriver hun så en mail på en halv line, ordret med teksten "Kan du ikke bare sende mig noget?"

Hvordan søren mener hun det kan være en god måde at skabe positiv dialog på ???

Nå, ikke mere surt opstød ;-) Synes bare der er mange meget unge naive bloggere.

Btw Jesper - Du får en lille ordre herfra i aften ;)

Mvh

shopKONRAD / Daniel

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 11:51

shopKONRAD.dk:
Jeg synes desværre der er en tendens til at der er uhyggelig mange, meget unge bloggere. Det er fedt de blogger osv. MEN de er på en eller anden måde ALT for "useriøse-giv mig, giv mig-naive". De har kæmpe forventninger om hvad man vil sende dem.

Yep - jeg har overvejet at lave en speciel link for sponsorat henvendelser på vores kontaktform => for at sortere henvendelser fra der helt sikkert ikke er interessante.

Fik en stime af henvendelser fra unge bloggere i alderen 13-14 år for et par måneder siden - vil gætte på der havde været tip i ungdomsblad om hvordan man fik sponsorer til gaver.

Jeg gav seriøse svar tilbage - et par stykker var ret uforstående hvorfor vi ikke bare sendte produkter til dem, selvom de kun havde 3-500 besøg om måndeden fra jævnaldrende. Vores kunder til  økologisk makeup i Jivana's webshop er typisk 24+, og jeg tror ikke helt på at link fra disse blog er flere hundrede kroner værd stykket.

Men respekt for at kalde sig selv blogger i en alder af 13+

Er også blevet kontaktet af wannabe-reality-stjerne fra TV3, men demografi info fra facebook insight viste 90% af fans var under 18 + et par enkelte mænd 40+ :-)

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

haha - jo, kender godt fornemmelsen ind i mellem :)

I starten brugte jeg også lang tid på mange af "sponsor" forespørgslerne, ved istedet at give dem et godt tilbud. Men jeg kan de de kun er ude after at få det gratis, så jeg bruger ikke så meget energi på disse forespørgsler mere - Istedet fokuserer jeg på kunder der kan se vi begge skal have lidt ud af det Smile

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 11:56

Kim Hjortholm:
men demografi info fra facebook insight viste 90% af fans var under 18

Hej Kim,

Hvordan finder jeg dette ?? Det kunne jeg helt sikkert godt bruge, fremadrettet!

Mvh

shopKONRAD / Daniel

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:59

Haha, sjov tråd! Det er sådan nogle der giver andre bloggere dårligt omdømme. Smile

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 12:20

shopKONRAD.dk:
Hvordan finder jeg dette ?? Det kunne jeg helt sikkert godt bruge, fremadrettet!

Jeg bad om screenshot fra facebook insight

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Gentofte
Tilmeldt 4. Dec 11
Fra  shopKONRAD.dk Skrevet kl. 12:42

Ahh, ok :)

Det vil jeg helt sikkert bede om, fremover :) Mange tak!

// shopKONRAD // Daniel

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:54

Hvad med at give bloggeren et affilliate-link?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)