Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sende emails ud til firmaer? (hvad er lovligt?)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg kan huske at have læst et sted herinde omkring hvad der er lovligt at sende ud til virksomheder, uden en foregående aftale - men det er pi**e svært at søge på et ord som mail og finde lige præcis den tråd jeg læste dengang

Jeg vil derfor høre om der er nogen, der kan ridse reglerne op for hvad der er lovligt, at sende til firmaer?
Emails? faxer? breve?

Det jeg skal sende ud, er en forespørgsel om de skulle være interesseret, i at være forhandlere af en nye serie af kontormøbler her i Danmark - som jeg inden for få måneder meget gerne skulle have eksklusiv aftale på (vi ses til furniturefair, hvis i kommer)

inden længe vil jeg også smide et par gode tilbud ud til aminoer der skulle have plads besvær til mapper, cd''er og løse ark. (don''t we all)

mvh
Janus J Lindau

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:53
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:01
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:12
tak - så fik jeg vist det på plads
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

Hej Janus,

Carstens tommelfingerregel om, at hvis det er nemt, så er det stensikkert ulovligt, er meget rammende.

- og især på området for "uanmodede forretningshenvendelser" er det - heldigvis - forbudt at kontakte privatpersoner, offentlige myndigheder og virksomheder med SMS''er, telefaxer, emails mv. om diverse "go''e tilbud", hvis de ikke har bedt om det.

Se Forbrugerstyrelsens - gode - hjemmeside på dette link om spam og uanmodet forretningshenvendelse, og især under e-mails, SMS, telefax mv.

- for hvem gider blive tæppebombet med "go''e tilbud" om alt fra kontorstole til advokatydelser i sin indbakke, i sin telefax og i sin mobiltelefon? Igen, og igen, og igen, og igen??

MEN, hvis du får kundernes udtrykkelige samtykke - f.eks. på jeres hjemmeside - så er det en anden sag, men det kræver altså et samtykke.

Mvh - og god fornøjelse med markedsføringsstrategien og -tiltagene

Karsten

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:31
Forbuddet mod uopfordret kommerciel henvendelse per email, fax og sms gælder overfor alle - forbrugere, virksomheder, det offentlige, osv. Du skal have tilladelse fra modtageren før du må gøre det. Der er dog frit slag på opsøgende salg såsom personligt møde eller telefonopkald.

Det nemmeste for dig er at inddrage emailen som en naturlig opfølgning på et telefonopkald. Ring til dem, forklar at du leder efter forhandlere til en ny serie af kontormøbler i Danmark og spørg om du gerne må sende dem en kort email med varekatalog.

Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:40
Er reglerne angående udsendelse af emails til firmaer anderledes hvis produktet er gratis og derfor ikke vil koste det firma man sender mailen til noget?
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:08
Mit bud er, at reglerne stadig er de samme. Gratis eller ej - det er en
uopfordret henvendelse med henblik på at sælge dem noget (omend det
måske er et gratis produkt).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)