hej jeg overvejer at starte en webshop med salg af lejetøj plus brætspil og senere hen måske åben en butik dog har jeg tænk når det kommer op og kører og få noget leje af hoppebåre til udlejning er det let at starte en forretning op har pengene ca 50000 kr til starte af hjemmeside og køb af ting skal ikke bruge lager da jeg et kælderrum jeg kan bruge til at pakke og opbevaring af ting men hvilken ting skal man overveje før man springer ud i det har et arbejde ved siden af |
Du kunne gøre følgende:
Lav en miniforretningsplan til dig selv, så du har overblik over økonomi og samtidig har en "køreplan" til dig selv. Det behøver ikke være en stor forkromet plan - blot et par sider, det kan hjælpe dig i at holde dig selv til planen.
Lav gode leverandøraftaler - sørg for du har dine leverandører på plads. Arbejd evt. med drop-shipping, hvis det er muligt. Så binder du mindre kapital i dit varelager.
Sørg for at have et økonomisystem til den daglige bogføring - mange iværksættere kommer bagud på det område - og mister overblik over økonomien.
Find en leverandør af din webshop, som ikke kun hjælper dig med din shop, men også kan bruges som sparringspartner i den daglige drift af shoppen.
Og ikke mindst: Sørg for at have fokus - lad være med at kaste dig ud i 100 ting på en gang. Få din koncept klar fra start og hold dig til det.
Med venlig hilsen
Thomas