Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress spørgsmål - Hent eksternt indhold

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle der har kendskab med et Wordpress plugin som kan hjælpe med følgende:

www.domæne1.dk
Indeholder en del alm. undersider

www.domæne2.dk
Indeholder også sine egne undersider. 
+
Derudover skal 30% af undersiderne fra www.domæne1.dk hentes ind på www.domæne2.dk Dvs. at når jeg retter på www.domæne1.dk rettes de enkelte undersider også på www.domæne2.dk
Jeg ønsker ikke en iFrame løsning. Duplicate Content er ligegyldigt i denne sammenhæng. 

Altså, nogle ideer til at hente Wordpress indhold fra en ekstern Wordpress underside? (Har fuld adgang til alle Wordpress installationerne).
På forhånd mange tak Smile
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort noget lignende på en side tidligere. Der brugte jeg rss feed.
Du skal bruge et plugin (eller lave det selv) som kan læse rss og oprette posts/sider ud fra det. Måske kan du bruge dette.
Skulle du bruge hjælp til opsætning, så er du velkommen til at kontakte mig. 

 iPhone 6

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville helt klart bruge umbraco til dette formål.

Wordpress er for ensidigt og generelt et elendigt system samt ekstremt hullet (det kender du sikkert masser til).

I umbraco vil du kunne lave en fælles template og holde begge domæner i samme system, men stadig adskille content.

Da det hele bliver styret af samme system, så kan du også hente content hvorfra du måtte ønske.

Drop Wordpress - det er lort! - og brug noget mere seriøst ;)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Capt.Heu:
Drop Wordpress - det er lort! - og brug noget mere seriøst ;)

Hvad så hvis man foretrækker PHP fremfor ASP.NET?

 iPhone 6

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra hans indlæg kan jeg regne ud at han ikke har den store kendskab til programmering og derfor ikke er låst fast af religiøse overbevisninger.

Jeg vil derfor også mene at det vil være lettere at opnå et godt resultat med umbraco.

PHP er bare ikke "hip" mere. Alle store og seriøse løsninger bliver lavet i .Net.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bestemt ikke enig. 
Faktisk vil jeg vove at påstå at PHP platformen med fx Wordpress, Drupal og Joomla bliver der lavet mindst lige så mange store og seriøse løsningerne i forhold til .NET platformen.
Nå, nok off topic.. 

 iPhone 6

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Glemt alt hvad Capt.Heu skriver, han/hun kender garanteret en masser til Umbracco, men WordPress kan det samme, og det ser jo ud til at der er en grund til at du gerne vil bruge WordPress.

WordPress har en HTTP API som kan gøre lige præcis det du gerne vil, nemlig hente indhold fra et andet domain og indsætte dit i dine indlæg på domain3

Doc: http://codex.wordpress.org/HTTP_API

Jeg ved ikke om der findes nogle plugin som kan det du gerne vil, det kunne ligne at det var noget ala det her plugins, som er dansk udviklet forresten: http://affiliateplug.in/

Hvis du skal have special udviklet et plugin, så siger du bare til og så finder vi ud af det.

Mvh

Kristian

kristian@primux.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Capt heu. Det er ikke teknologien der afgører om en løsning er seriøs. Du kan lave en mere seriøs løsning i perl end .net hvis du laver det godt.

Jeg bruger selv Umbraco men i dette tilfælde findes der et udemærket api i wordpress der kan bruges.

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskussion kom lidt ud på et sidespor da PHP vs. .Net er et religionsspørgsmål.

Det svarer til at diskutere Mohammed vs. Jesus.

Jeg har kendskab til både Wordpress og umbraco - og ja umbraco er helt klart min favorit. Wordpress er kun godt til små sider som hurtigt skal smækkes sammen. 

Du nævner HTTP API... Ja good luck hvis man ingen eller begrænset viden har omkring PHP. Hvis man kun laver hjemmesider ved hjælp af simpel HTML og Templates, så vil man aldrig kunne overskue at bruge det.

I umbraco er der standard datatypes som kan hente content fra eksterne sider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Capt.Heu:
Wordpress er kun godt til små sider som hurtigt skal smækkes sammen. 

Troll?

 iPhone 6

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)