Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Webreg, Nets og under 18 år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er!!

Følg godt med her!!

Jeg er under 18. Jeg har mit EGET cvr-nummer til virksomheden. Det er altså en enkeltmandsvirksomhed

Jeg kan IKKE ansøge om betalingsløsninger hos PBS, fordi jeg er UNDER 18 år. (umyndig). 

Derfor skal jeg have min mor eller far gjort til medejer af virksomheden.

Erhvervs og selskabsstyrelsen beder mig ændre virksomhedsoplysninger på webreg.dk.

Det kan jeg meget dumt heller ikke, fordi jeg er UNDER 18 år (igen umyndig). 

Hvis jeg ikke kan ændre oplysninger og heller ikke kan lave aftale med PBS. Der er altså noget i vejen her.

Jeg håber, at der findes en, som kan hjælp mig i den her sag!

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31

Du må ha fået cvr som under 18 på dispensation går jeg ud fra. Den med at du skal ha din morn og/eller far med i selskabet, giver ikke mening. Et personligt cvr kan kun ha en person med et cvr som ejer = i dette fald dig.
Personlige selskaber med flere ejere skal stiftes som IS selskaber hvor ejerne hæfter personligt solidarisk = kreditor kan hente pengene hos den det er lettest at få dem fra, alle sammen.
Du kan heller ikke sælge eller overdrage dit CVR til andre.
Jeg kender ikke PBS eller nets krav for at lave betalingsløsninger, så andre må på banen, men det lyder naturligt nok i forhold til en under 18, men om det du har dispensation for CVR kunne betyde noget, ved jeg ikke
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 14:52

Jeg har forældreunderskrifter og Statsforvaltningens godkendelse på at jeg må drive egen virksomhed, så kan virkelig ikke se noget problem. Supporterne fra Erhvervs og selskabsstyrelsen + PBS siger også selv at det virker som om der er en fejl i systemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10

Det kan der skam også være, men det er så ikke som du skrev som medejere dine forældre er med. Det må nok være sådan, at de ved deres underskrift på dispensationspapirene, så påtager de sig nok de ansvar du ikke som under 18 kan påtage dig, til du blir 18. Det skal så formentlig noteres på virk.dk.
Kan du logge ind på virk.dk med din nemid? - eller svigter den allerede inden du ligger ind? Kan ikke tror, at fordi du er under 18 er det en af dine forældrer der skal logge ind og rette, der ville jo ikke være smart når de har skrevet under på dispensationen og du må drive CVR
Har du prøvet at ringe til selskabsstyrelsen og høre om de kan hjælpe eller guide dig frem?
Mail eller breve til dem kan ha op til 5 ugers tosset ventetid

Håber en med konkret viden kan hjælpe dig men virk systemer kan være dårlige
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 18:03

Jeg har haft kontakt til dem 4 gange i dag.

Der er ikke megen hjælp. Det kan ikke lade sig gøre at rette i selskabsoplysninger, fordi jeg er under 18 år (mystisk, når jeg naturligvis er blevet godkendt til det). 

Har fundet frem til at Ewire er en mulighed, da jeg på den måde godt kan få adgang til disse forskellige betalingsløsninger. Har du evt. nogen erfaring med Ewire.

Har i øvrigt bedt supporterne fra PBS bede deres chef om at ringe til mig. Det gjorde hun så, desværre mens jeg snakkede i telefon. Har lagt en besked til hende og håber at hun ringer igen - supportere er åbenbart ikke til megen hjælp - desværre :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)