Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møbelproduktion og salg. Svar og råd modtages :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 17. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Første indlæg på Amino, så er spændt på hvilke resultater jeg får :)

Jeg har leget lidt med ideen om at starte en virksomhed der sælger sjove møbler.. Det ka fx være en skammel som ligner en korkprop, eller et bord som ligner en stor øk/sodavands kapsel osv osv.. Derfor vil jeg gerne høre lidt om hvor det ville være muligt at få produceret sådanne møbler og generelt jeres mening om tanken. Så i er mere end velkomne til at komme med feedback og gode råd :) 
Glæder mig til at se høre fra jer.

På forhånd tak :)

- Jonathan 

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:34

Kina er el det beste landet eftersom produksjonskostnaderne for enkelt ekseplarer eller svært små serier bliver for dyre i vesten. Men faktiskt så er også rumenien et godt møbelproduserende land. bl.a. Natuzzi har fabrik der.

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:40

Hvor store batch regner du med at skulle bestille hjem i ?

Hvilket materiale skal møblerne laves i, og er der mulighed for at "sætte sit personlige præg" på det produkt man bestiller?

I så fald vil det nok være det bedste at finde en i Danmark der kan hjælpe dig med produktionen, i hvert fald her  i starten af dit projekt.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 6. Mar 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:10

Hey Johantan

I skal gøre en hel del ud af hvor I vil positionere jer ifl. til markedet. Overvej ting som; vil I lave en unik eller serie produktion? Skal den være omkostningsfokuseret og dermed billig salgspris? eller niche fokuseret og dermed dyr salgspris? Vil i være designere eller producenter? hvem vil kunne aftage? hvor vil det kunne afsættes? Hvad gør jeres konkurrenter rigtigt / evt. forkert?

Er selv i møbelbranchen og lever at sælge danske møbler. Du er velkomme til at kontakte mig hvis du har nogen spørgsmål ang. branchen mm.

mit bedste råd: design selv og sælg patenten til producenterne.

mvh Villan

Fra København NV
Tilmeldt 17. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:35

Tak alle tre for svarene :)

I har givet mig stof til eftertanke, så jeg vil arbejde videre på ideen. Det er mange ting jeg skal tage stilling til, så når jeg føler jeg er blevet klogere, så vender jeg tilbage. Endnu engang tak !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)