Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrags hjælp - rejse mellem hjem og arbejdsplads

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger lidt hjælp på hvor grænsen går for at få mere end bare det normale befordringsfradag imellem hjem og arbejdsplads(læreplads).

Hvis man nu siger det tager 2 timer hver vej. Er det nok til at søge alt fra ekstra bolig og kost fradrag? - altså hvis jeg nu bor i hverdagene i byen hvor jeg arbejder og kun hjem i weekenderne.

Eller hvad ligger den magiske grænse på i timer?. Jeg har prøvet og finde lidt information på skat.dk men kan ikke fine ud af det.

Og hvad nu hvis jeg ikke har bil?. I bil siger krak turen tager 1.45 t/min - men i følge rejseplanen siger den når jeg skal tage offentlig transport: 3.45 t/min og så kan jeg ikke engang være der til morgenstund kl 07.

Dette var bare et eksempel på et sted jeg har mulighed for læreplads på sjælland når jeg bor på sjælland. Men sikkerheden for at finde noget i jylland hvor jeg går i skole er større. Så burde jeg kunne finde disse fradrag "med lethed" ikke?

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:47

Hej min ven.

Er lige på vej ud af døren så svare kun lige på "ekstra bolig". 

Da din læreplads ikke er en midlertidig arbejdsplads kan du ikke søge om fradrag for ekstra bolig førelse (som jeg mener det hedder).

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:55

Skal lige forstå det rigtigt. Er det befordring godtgørelse du søger? Så handler det ikk om timer men om antal km.,,

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:14

ok. så læreplads kan ikke gøres ud som "midlertidig arbejdsplads" også ikke det med ekstrabolig. Tjek!

Men hvis man nu siger min læreplads kommer til og ligge 250 km væk fra egen bopæl. hvad er der så og hente rent fradrags mæssigt?

Muligheden for at komme frem og tilbage i hverdagene er jo ikke sansynlige. Så kan jeg fradrage kost og evt både en del af bolig og fuld kost?

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

Du skal prøve at se på Arbejdsgivernes Elevrefusion. De yder støtte til hvis transporttiden overstiger 2,5 timer.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:43

øhh.. er det ikke kun for arbejdsgivere? - har faktisk ikke en ide om hvad det handler om

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Aer.dk giver dig mulighed for tilskud til dobbelt husførelse, transporttilskud mv.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 22:21

syntes det er ret så forvirrende at finde rundt i.. har du en ide om hvor jeg skal starte og gøre hvad ?

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)