Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla/Jomsocial community

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i Februar have Redweb til at hjælpe mig med at lave et nyt socialt netværk. Jomsocial bruges som det primære til profil og wall. Men jeg har også oppe foroven nogle menupunkter, hvor brugerne også kan gå ind i. Lidt i stil med denne side her, som også er lavet i Joomla/Jomsocial:

http://www.giblink.com/

Man starter på login siden, når man så er logget ind kommer ind på væggen eller sin profil, som man også gør, når man logger ind i Facebook. Forskellen på mit er så, at der er flere ting, man kan foretage sig, ved at vælge et af menupunkterne foroven. F.eks. kan vi tage et eksempel med et punkt, som hedder "Jobs", hvor brugerne kan trykke sig ind på, og komme med jobforslag. Nu er mine spørgsmål så:

1. Når man er inde i kategorien som f.eks. hedder "jobs" så ville jeg meget gerne, at man f.eks. kunne abbonomere på en brugers aktivitet. F.eks. hvis en bruger har skrevet noget, så trykker man på en knap, og så hvis der sker noget nyt i det indlæg, så får man f.eks. en notifikation. Når man så går ind i sin profil igen, så vil jeg gerne have et punkt under min profil, hvor der står "min aktivitet". Når man så f.eks. følger et indlæg eller event, så kommer det automatisk derind, og man kan følge med i udviklingen. Sådan lidt i stil, som her på animo, hvor man kan krydse af, om man vil have besked, hvis nogle skriver i sit indlæg.

2. Jeg vil også gerne, at man kan følge specifikke brugere. F.eks. i stil med Twitter. Når man følger en bruger, så kan man også se hans aktivitet inde i sin profil under den menu, jeg nævnte før, som hedder "min aktivitet"
Kalder man ikke det for et dashboard? Men er det muligt? Er det noget, som skal rettes i selve css og html koderne eller kan man bruge extensions. 

3. En anden ting, jeg meget gerne så muligt, er muligheden for to profiltyper, når man opretter en bruger. En til virksomheder og en til almindelige brugere. Jeg har læst, at på Facebook har der været store problemer med almindelige brugere, som har oprettet en falsk virksomhedsside. Kan man eventuelt lave en virksomhedsprofil, som man kan vælge, når man logger ind, hvor virksomheden eventuelt skulle skrive sit cvr-nummer ind, eller noget i den stil?
Er det noget, som skal rettets i css og html koderne? Fordi jeg mener, at man i Jomsocial kun kan oprette en almindelig profil, når man opretter bruger. Eller kan man bruge extensions til det?

Jeg håber, I kan hjælpe mig med at få klarhed over disse problemstillinger.
På forhånd tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)