Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Splittest og statistik

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt gode råd til en splittest på siden http://minizoo.dk - jeg kunne godt tænke mig at se effekten af lidt forskellige "køb" knapper på de visninger af produkter man ser på forsiden(og en række andre steder, som f.eks. ved søgning). Jeg har selv været igang med at programmere et system til at lave de her splittests - mit problem er hvordan jeg så mest korrekt analyserer dem. 

Det jeg gør lige nu er at for hver session fastsættes tilfældigt hvilken knap der skal vises. Det logges så og det logges når kunden klikker på knappen. Men nogle kunder laver jo f.eks. mange søgninger og klikker på knappen måske 10-20 gange og tæller jo så voldsomt med i statistikken. Men hvordan ville man normalt lave statistikken for sådan en test?

Er det antal klik på sessions? Antal kunder der har klikket mindst én gang pr. sessions? Er det mere retvisende at gøre det pr. visning af produkt? Eller pr. side hvor der vises mindst ét produkt? 

Og til sidst - hvor meget data skal man have før man kan tillade sig at konkludere noget som helst?

Håber nogle konverteringseksperter kan hjælpe :-)

\Mikkel

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)