Hey, Jeg er tilknyttet en virksomhed inden for rejsebranchen hvis hjemmeside har ca 3mio sidevisninger pr mdr. Vi overvejer i øjeblikket om vi skulle teste med lidt ekstern marketing på siden (www.dtf-travel.dk) og ville høre om i kunne hjælpe lidt til: - Hvilken CPM kan man regne med? - Hvilke mediebureauer kunne hjælpe os med at sælge bannerne ? - Og helt overordnet, mener i at det ville virke ødelæggende for konvertering hvis vi satte bannere på, f.eks. i højremargin? Tak for input :) Ditlev |
outsourcing af banner salg
- 1
www.onapp.com
Kender ikke nok til bannerannoncering til at svare på dine to første spørgsmål, men jeg har en holdning til dit sidste spørgsmål: Sæt en bannerreklame på siden og du nærmer dig edbpriser.dk i overreklamering. Særligt hvis det drejer sig om animerede bannere. Selv uden yderligere reklamering på dtf-travel, finder jeg forsiden uoverskuelig. Der er for meget der river efter min opmærksomhed. Jeg foretrækker enkelhed, overskuelighed, præcise budskaber og 0 bevægelse på websites. |
Generelt syntes jeg ikke at sider som opererer med henblik på salg, skal reklamere for andre sites. Skulle i reklamere, skulle det være for sider som har jeres brugers interesse, og dette vil blive konkurrenter. Folk kan derfor let bliver fristet til at klikke sig videre (væk fra jeres side), og derved kan i miste en del potentielle kunder. Derfor tror jeg at i skal forsøge at satse på andre tiltag, evt. sponsoreringer eller indhold på jeres eget site, så i ikke "mister" brugeren, med derimod fastholder dem hos jer. |
// Jesper Skov
:) d |
www.onapp.com
Hej Ditlev. Du kan prøve at give os et kald her hos Nordjysk Marketing på tlf. 69 60 63 00 Vi har en del erfaring med annonce/bannersalg. Mvh Christian |
Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.
Ang. annoncenetværkene er der MEGET stor forskel - vi har prøvet nogle og fundet nogle, vi er glade for nu, men der er stor forskel i seriøsiteten, er vores erfaring. Vi vil dog ikke hænge nogen ud eller fremhæve enkelte på bekostning af andre. Men generelt er CPM kampagner svære at sælge med mindre, at I har rigtig godt fat i mediebureauerne - det er næsten kun dem, som kan levere rigtig store volumer af CPM. |
Bannervisningerne vil også kunne benyttes til bytteaftaler og dermed billig markedsføring for jeres produkter. På Gratis-Ting.dk bytter vi gerne bannervisninger med en hjemmeside som f.eks. www.dtf-travel.dk. Angående CPM niveauet vil jeg anbefale jer at indsætte nogle test kampagner, sådan at I kan mål på responsen. Responsen forstået som klikraten og dermed, om jeres brugere gider benytter bannere på hjemmesiden.
|
Hej, jeg benytter bureauet ad pepper media Denmark A/S - se på www.adpepper.com Flip |
Vedr. mediasalg kunne du prøve at kontakte Mediabørs Danmark A/S |
De bedste hilsner
Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk