Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man et javascript ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en dandomainshop, og der skal jeg have sat en kode ind i kodefeltet(head section) men med denne kode, overskrider jeg de tilladte maksimale 1000 tegn.

Nu har jeg fået den besked fra dandomain, at der skal jeg lave et eksternt javascript som linker til dette felt :-(

Er der en som kan forklare hvordan dette gøres, og gerne forklares på en enkel måde :-)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 18:52

Selve filen med javascript er en simpel text-fil med endelsen .js, f.eks. filnavn.js (kald den dog noget der giver mening for dig).

I head sektionen angiver du så at siden skal bruge det javascript ved at skrive følgende:

<script type="text/javascript" src="stitiljavascriptfil/filnavn.js"></script>

Gav det mening? :)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:06

Nej, det gav ikke lige mening for mig nu, men en lille guide til det, når jeg lige ser om jeg kan lave et sådan :-)

Tak for svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

1: åben notepad

2: Sæt din kode ind

3: Gem filen og kald din custom.js (eller hvad du nu har lyst til, er det en slider du er igang med kan du kalde den marjoeslider.js)

4: upload filen på din server (har du en mappe på serveren der hedder js så smid den der ind, bare for at gøre det overskueligt)

5: Det lyder som om at de har placeret js links i headeren, så smid dit link til dit js ind der også
indsæt det her: <script type="text/javascript" src="sti til dit js/custom.js"></script> 

stien kan også være: http://marjoe.dk/js/custom.js
måske er det nemmere for dig at skrive det sådan? 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:25

Khend Pauner:

3: Gem filen og kald din custom.js (eller hvad du nu har lyst til, er det en slider du er igang med kan du kalde den marjoeslider.js)

4: upload filen på din server (har du en mappe på serveren der hedder js så smid den der ind, bare for at gøre det overskueligt)

5: Det lyder som om at de har placeret js links i headeren, så smid dit link til dit js ind der også
indsæt det her: <script type="text/javascript" src="sti til dit js/custom.js"></script> 

Tak for bedre udførlig guide - ser lige om det er noget jeg kan få styr på.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 19:45

marjoe:

Khend Pauner:

Tak for bedre udførlig guide - ser lige om det er noget jeg kan få styr på.

Nu arbejder jeg med mac, så der er ikke notapad - hvilket bruger man istedet?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 19:53

Det kunne være TextEdit :)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:26

Khend Pauner:
upload filen på din server (har du en mappe på serveren der hedder js så smid den der ind, bare for at gøre det overskueligt)

Der er ikke en sti der hedder .js - ved du så hvor den skal ligges?

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:27

Martin Hjort:
Det kunne være TextEdit :)

ja, det var den, tak for info.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43

Jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan siden er struktureret, så der vil være steder det vil give mere mening at lægge sin .js fil, men du kan sagtens lægge den i roden, eller bare oprette en mappe der hedder js så længe du linker rigtigt til den fra din header fil.

I wordpress kunne stien se sådan ud

wp-content/themes/marjoetheme/js/custom.js
eller
http://marjoe.dk/wp-content/themes/marjoetheme/js/custom.js 

hvis du bare smider den i roden så vil stien se sådan ud
http://marjoe.dk/custom.js

sådan her kan dit link så se ud
<script type="text/javascript" src="../wp-content/themes/marjoetheme/js/custom.js"></script>

--

Du kan se i dine filer hvor andet js er linket hen til.
Hvordan har dandomain linket andre js filer? Hvis du ikke kan se andre js filer linket fra header, kan det være at den er blevet linket til fra footer.

når du har fundet ud af hvordan andre js stier ser ud, kan du egentlig bare kopiere den ind i mappen hvor de linker til, og kopiere deres js link og skifte filnavnet ud med dit eget.

Hvis du ser et sted der ser sådan her ud: 
<script type="text/javascript" src="../wp-content/themes/marjoetheme/js/jquery.js"></script>

Så ved du at de har lagt en js fil i wp-content/themes etc etc så smider du bare din fil der ind kopiere <script type="text/javascript" src="../wp-content/themes/marjoetheme/js/jquery.js"></script> og skifter jquery (eller hvad der end står) med custom.js

evt. sådan
<script type="text/javascript" src="../wp-content/themes/marjoetheme/js/custom.js"></script> 

---

Men jeg fatter ikke de ikke gider at gøre det for dig. Så dem til det, de ved hvad de har med at gøre. Især fordi det er deres system, og de kender det. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)