Hej Aminoer ![]() Er der nogle der kan hjælpe med at fortælle hvordan man sporer udgående links ??? Jeg sidder og prøver på livet løs, men det driller en ANELSE. Jeg bruger google analytics, og de har en hjælpetekst der lyder således Hvis du f.eks. vil logge hvert enkelt klik på et bestemt link til www.eksempel.dk som en sidevisning for "/udgående/eksempel_dk", skal du føje følgende attribut til linkets <a>-tag:
Hvis nu jeg har en tekst "krak" jeg gerne vil spore klikkene på hvordan skal det så se ud ????? |
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.
Hvis du vil måle klik fra et link på en af dine sider til krak.dk, ser koden sådan ud:
<a href="http://www.krak.dk" onClick="javascript:urchinTracker(''/udgående/krak'');">
I dine Google Analytics rapporter skulle du kunne se antal klik på dette link rapporteret som Page Views for siden "/udgående/krak". Der er jo ikke en side der hedder "/udgående/krak" på dit website, men det er måden Google Analytics kan måle klik på udgående links: Konverterer klik på links til Page Views på dit website vha. JavaScriptet.