Hej
I forbindelse med betaling af husleje af min virksomheds lager, foregår betaling af husleje via bankoverførsel. Mit krav til udlejeren til er selvfølgelig at jeg vil have en kvittering for betaling når jeg har overført beløbet. Det vil udlejeren ikke give mig, da udlejeren mener at jeg bare kan bruge den kvittering, som jeg kan udskrive fra netbank. Det mener jeg er forkert, men udlejeren har gentagene gange sagt at det er nok med kvitteringen fra netbanken.. Hvad er rigtigt og hvad er forkert? |
Husleje
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Det fremgår vel af leje kontrakten hvortillejen skal overføres. Hvis udlejer skal sende en kvittering til dig hver den første i måneden virker det noget omstændigt. |
Husleje er bringegæld, hvilke betyder når du har underskrevet lejekontrakten, er du forpligtet til at betale, udlejer behøver ingen gang sende dig en opkrævning iht. Lejeloven. |
Mvh. Kristian Kongstad Holm
www.about.me/holm
Det gælder for alle kontraklige forpligtelser, at når betaling sker i henhold til kontrakten, så behøver du ikke et specifikt bilag (udover bilaget fra banken, hvor man ofte også kan se, hvilken konto pengene er overført til) i dit bogholderi. Du kan også lave et bilag selv, men bilaget fra banken indeholder alle de informationer du skal bruge (sammenholdt med kontrakten).
|
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)