Hej :) Det jeg egentligt vil spørge om er; Hvis jeg nu fx har annoncer hos tradedoubler, partner ads eller en 3 affliate virksomhed - og disse bliver eksponeret på diverse sider - vil det så også fungere som en slags linkbuilding ved siden af, da man kan sige, at hjemmesiderne linker til ens hjemmeside - eller kan google ligesom sortere dem fra? evt. skal man så også overveje at kun have annoncer på sider, som har en høj page-rank? Nu ved jeg jo godt at det ikke hovede-årsagen til at man har annoncer ude, men at man vil sælge noget istedet - men jeg synes alligevel, at det er et interessant perspektiv, hvis man også igennem sådan en vej, kan have en slags linkbuilding :) På forhånd tak :) |
Da de fleste affiliate links går igennem redirects får du ingen/meget lille værdi af affiliate links. De fleste siger ingen værdi, men når Google selv opfordrer til no-follow, må man formode de følger disse links alligevel.
Enkelte affiliate programmer som fx Agoda.dk's bruger et system der genkender ip adresser og kan derfor bruge almidelige links. Det er den eneste måde du kan få linkjuice ud af affiliate links som jeg kender til.