Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding og affliate?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Det jeg egentligt vil spørge om er; Hvis jeg nu fx har annoncer hos tradedoubler, partner ads eller en 3 affliate virksomhed - og disse bliver eksponeret på diverse sider - vil det så også fungere som en slags linkbuilding ved siden af, da man kan sige, at hjemmesiderne linker til ens hjemmeside - eller kan google ligesom sortere dem fra?

evt. skal man så også overveje at kun have annoncer på sider, som har en høj page-rank?

Nu ved jeg jo godt at det ikke hovede-årsagen til at man har annoncer ude, men at man vil sælge noget istedet - men jeg synes alligevel, at det er et interessant perspektiv, hvis man også igennem sådan en vej, kan have en slags linkbuilding :)

På forhånd tak :)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da de fleste affiliate links går igennem redirects får du ingen/meget lille værdi af affiliate links. De fleste siger ingen værdi, men når Google selv opfordrer til no-follow, må man formode de følger disse links alligevel.

Enkelte affiliate programmer som fx Agoda.dk's bruger et system der genkender ip adresser og kan derfor bruge almidelige links. Det er den eneste måde du kan få linkjuice ud af affiliate links som jeg kender til.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:40

jakie:
Hvis jeg nu fx har annoncer hos tradedoubler, partner ads eller en 3 affliate virksomhed - og disse bliver eksponeret på diverse sider - vil det så også fungere som en slags linkbuilding ved siden af, da man kan sige, at hjemmesiderne linker til ens hjemmeside - eller kan google ligesom sortere dem fra?

Har lige tjekket Partnerads, og det er 302 redirects. Og de videreføre ikke værdi.

Jeg går udfra at andre netværk er det samme. Derudover så er der jo mange som gør affiliate links til no-follow. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 22:53

Okay, tak for jeres svar :)

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 00:01

Jo det har da en værdi bare se på amazon, og deres totale domination i serps.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Affiliate netværk benytter normalt redirects og der er desuden også nofollow på mange affiliate links som det nævnes.

Jeg vil stærkt advare imod at affiliate annoncører bruger affiliate til linkbuilding gennem såkaldte 'almindelige' links.

For det første er der tale om betalte links og de bør derfor markeres med nofollow (og der overføres derfor ikke værdi). For det andet er der tale om unaturlige links.

Hvis man ikke benytter nofollow og alligevel benytter den teknik med at opnå linkbuilding gennem 'almindelige' betalte links (i dette tilfælde såkaldte affiliate 'clean links'), så risikerer man at blive fanget af Google's Penguin filter, da der tale om en unaturlig linkprofil og om benyttelse af betalte links for at opnå ranking. Og Google straffer så dig ved at derangere dele af eller hele dit website.

Benytter du derimod normale affiliate links med redirect og ofte nofollow i.f.m. din annoncering, så vil det ikke give problemer, da Google kan identificere dem som betalte links og 'sortere' dem fra. Og iøvrigt vil det evt. kun påvirke netværkets ranking. Derfor benytter nogle netværk også andre domæner end deres primære til links.

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)