Kære aminoer, Som nuværende ejer af et Aps selskab, står jeg med en forretningside som kræver finansering udefra. Jeg har på nuværende tidspunkt fundet en investor som er villig til at smide penge efter mit projekt, men hvordan laver man det bedst mulige setup så begge parter bliver tilfredse? Jeg er som udgangspunkt ikke så glad for at skulle sælge 50% af min forretningside for den af finansieringen som han skal yde (selvom beløbet er det samme som jeg investere), men kan man lave et andet setup som stadig gør at man ikke mister retten over sit projekt, men investoren får et rimeligt afkast (hvis det ender med at lave noget overskud overhovedet...) Håber på jeres hjælp? |
der er flere måder man kan gøre det på du behøves ikke give nogle procenter væk på nogen måde. det kommer an på hvad i aftaler og hvad i bliver enig om nogle investore er tilfedse med bare de får pengne tilbage. nogle vil have lidt mere en bare pengene tilbage og der er nogle der vil have procenter. i virksomheden der er mange måder man kan afgøre sådan noget på kommer an på hvad i bliver enig om. du kan også godt give nogle små procenter ud af din virksomhed du kan fek give 10 procent af virksomheden væk også betale hans beløb tilbage. men så ejer han kun for 10 procent i virksomheden men alt i alt skal i to være enig om hvad i begge to går med til