Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart til inkassofirma? (:

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Pænt goddag til jer (: 

Mig og min kammerat har gået over leget med ide'en om at starte et privat inkassofirma op. Er der nogle der kan hjælpe os med gode råd, bla. hvad kraves det at starte sådan et firma op? er det overhovedet muligt for alm. personer at lave sådan en virksomhed, og kraver det en viden om jura? Skal man have ed udd. indenfor jura?

Mvh Nicktob (: 

Fra Grenå
Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal hvertfald godkendes af politiet, og hvad det så indebærer kan du gå ind på en politiets hjemmeside og tjekke. Måske du kan finde de groveste regler der og se om du er langt fra eller om det er småting du mangler..

 

Mener nemlig jeg løb over dette emne engang, ellers beklager jeg hvis jeg tager fejl

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er bange for i godt kan glemme den ide, eftersom det kræver en sindsyg egenkapital i skal stille også skal man igennem en hel del godkendelser for at stifte det.

//martin

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

martin larsen:

Hej

Er bange for i godt kan glemme den ide, eftersom det kræver en sindsyg egenkapital i skal stille også skal man igennem en hel del godkendelser for at stifte det.

//martin

hey martin, af ren nysgerrighed kan du ikke lige uddybe dit svar, for kan ikke se at egenkapitalen skal være mega høj i et inkasso firma??? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkerhedsstillelsen skal svare til det beløb man forventet at have indestående for klienter - dog max 5 millioner kr.

Man kan eksempelvis vælge at tegne en forsikring på det pågældende beløb. Så hvor stort beløb, der skal stilles afhænger af virksomhedens omfang og behøver derfor ikke at være urealistisk stort.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Sikkerhedsstillelsen skal svare til det beløb man forventet at have indestående for klienter - dog max 5 millioner kr.

Man kan eksempelvis vælge at tegne en forsikring på det pågældende beløb. Så hvor stort beløb, der skal stilles afhænger af virksomhedens omfang og behøver derfor ikke at være urealistisk stort.

syntes også det lød mærkeligt 

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Okay det var måske også overdrevet med at man skulle stille et sindsygt beløb.

men man skal ikke regne med at få banken til at stille sikkerhed, emn mindre man selv er penge stærk.

Og hvis du kigger på de fleste inkasso firmaer, er det advokater og lignende der laver de firmaer, og tvivler på at de fleste almindelige der siger som han gør "mig og en af mine venner tænker på at stifte inkasso firma kan stille krav til at drive firmaet.

men kan jo tage fejl :-)

//martin

Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Boserup VVS Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes de svar der kommer er rent gæt værk.

Normalt ville jeg aldrig besvare folk der ønkser at starte inkasso da jeg synes det er en råden branche fulde af svindel og humbug. MEN når det så er sagt og du ikke har fået nogle oprdentlige info i din forespørgelse så læs lidt videre.  ;)

enhver kan starte et inkasso firma. Hvis man har en juridsik udd. der skal hverken stilles garantier eller noget andet i form af sikkerhed. der er intet at have sikekrhed på. At sende et brev hvor der står "Du skylder" har igen økonomiske konsekvenser for nogen part. det frimærke du bruger og den tid du bruger på at smide det i postkassen er jo bare en simpel driftomkostning.

dog skal man have en klient konto specielt til de penge som "kunderne" indbetaler til dine kunder.

Om din juridske baggrund til at starte et sådan firma er tilstrækkelig kan du kun selv svarer på.

jeg håber der vare lidt nyttig info.

Mvh

Glenn Møller

Boserup VVS

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

glenn007:
Jeg synes de svar der kommer er rent gæt værk.

Men gode «gæt» som underbygges af lovgivningen. Den kan du selv med fordele læse inden du kritiserer andres svar......

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)