Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videoportal

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer!

Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad et videodelings site som eksempelvis Youtube koster.

Det jeg er interesseret i er selve skellettet omkring sådan et site og i første omgang prisen...

Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 06:10
Hey.

Hvad er det 100% du skal bruge, for youtube dækker mange funktioner og sådan.

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 06
Skrevet kl. 15:06
Hej igen

Efter nærmere søgning og gennemlæsning af emnet her på amino, er jeg godt klar over jeg skal være mere specifik..

Jeg laver en nærmere kravspecifikation (flowchart?) og vender tilbage til denne tråd.

Kort fortalt handler det om brugerupload af videoer:

- Login for brugere som ønsker at uploade video (mod betaling for virksomheder og gratis for privatpersoner)

- Videoerne skal være tilgængelige fra forsiden og fra nærmere søgning under kategorier

- Redigerbare artikler på forsiden

- Mht. design (tekst/grafik) og brugerflade skal jeg have mulighed for at lave ændringer løbende

Min ide er meget konkret, da den tager udgangspunkt i en allerede eksisterende internetplatform. Jeg holder dog nærmere oplysninger for mig selv lidt endnu ;)

Det er ikke en konkurrent til Youtube jeg sidder med, men det kunne alligevel være interessant, at høre nogle bud på hvor meget I tror deres platform har kostet?

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:22
Hej David,

Dem som har www.mitklip.dk har jeg hørt gerne ville sælge for noget tid siden. Men hvordan det præcis var kan jeg ikke huske, men det skader jo ikke at sende dem en mail.

Mvh Mørch

Mørch

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 06
Skrevet kl. 22:38
Hej Mørch

Tak for indputtet, har sendt dem en mail.

Er der ikke nogen herinde der har lavet noget tilsvarende man kan kigge på? Eller kender nogen der har?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:01
Hej Dave

Det du søger, er ikke en ret stor sag programmeringsmæssigt ( ikke umiddelbart, i hvert tilfælde)
Det skal jeg så nok få hug for at skrive................

Det der vil være vigtigt for en service som den, er hardware og et ordentligt "hul".

Youtube konverterer filmene til et egnet format, derfor er der ventetid efter upload.
Jeg er ikke helt sikker på om den bliver lavet til en flv.fil men jeg tror det, eftersom afspilleren er en flashplayer.
Måske de afvikler på Flash CommunicationServer - men det er blot et gæt,
men hvis det gør det, koster en sådan kassen, hvis det er med uendelig limit.

Driften af "anlægget" koster også kassen, da løsningen hurtigt æder en frygtelig masse båndbredde.
så det er vigtigt at finde sted hvor du er plugged in på en Gigabit-forbindelse med "fri trafik"

Et slag på tasken:

50.000 i udvikling
500.000 i Hardware
25.000 i drift pr md.

for et system der trækker 50.000 - 100.000 klienter pr md.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:09
Hej David,

Jeg fandt lige en lille liste til dig over sites :

http://kollaborativ.wordpress.com/2006/03/21/keepvidcom-flash-video-sites-download/

Mht. opbyggelse af hjemmeside, så hiv fat i Venio, de er meget seriøse og de kan helt sikkert give dig et realistisk bud på det. Enten kan de selv lave det, ellers skal de nok finde ud af det.

Mvh Mørch

Mørch

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:22
cpufan: Dit bud er _MEGET_ lavt sat.

Gigabit internet med fri trafik er desuden noget vås, hvis han trækker så meget trafik at han kan forbruge alt det trafik en gigabit linie kan levere så er en gigabit linie ikke nok.

driften skal du nok regne med at smide minimum et nul mere efter hvis du vil have en commited 1gbit forbindelse , hardware afhænger jo af hvor mange terabytes film du regner med at skulle opbevare men du får ikke meget for en halv million slet ikke hvis det bare skal være af nogenlunde kvalitet.

Og 50.000kr i udviking...ja ved ikke lige hvad jeg skal sige ... jeg kan ikke engang lave dig en webshop for de penge :)

Mht selve sitet skal du være velkommen til at kontakte mig, har arbejdet for et lignende projekt, du kan give mig et kald på tlf 405 11 627 , men du skal regne med et _meget_ stort budget :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:51
Dato: 26-06-2007 23:21:48 Forfatter: mcsolutions
Gigabit internet med fri trafik er desuden noget vås, hvis han trækker så meget trafik at han kan forbruge alt det trafik en gigabit linie kan levere så er en gigabit linie ikke nok.

Der er det da vist dig der våser...

hardware afhænger jo af hvor mange terabytes film du regner med at skulle opbevare men du får ikke meget for en halv million slet ikke hvis det bare skal være af nogenlunde kvalitet.

Opbevaring koster ikke så meget, men mere det at opbygge serverne i cluster, og med tilstrækkelig power til at servicere klienter.
plus licenser som f.eks. flash comm. server
Og 50.000kr i udviking...ja ved ikke lige hvad jeg skal sige ... jeg kan ikke engang lave dig en webshop for de penge :)

Der er jo ikke grund til at opfinde den dybe tallerken hver gang man skal have mad.........
så genbrug af kode, og mønstre trækker timeforbruget væsentligt ned.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:59
cpufan: Det er fint du er uenig, det er fint du har din mening. Nu har jeg gjort trådstarter opmærksom på at du ikke har ret hvilket jeg blandt andet kan sige med 100% sikkerhed mht hosting spørgsmålet, det kan godt være du kan lave en løsning der virker for det beløb du skriver og det har du gjort opmærksom på ved din artikel ligesom jeg har gjort opmærksom på at jeg ikke er enig. Det er _IKKE_ en opfordring til diskution, vi kan godt diskutere emnet et andet sted men det er ikke det som denne tråd handler om.

Men du er velkommen til at udfordre mine synspunkter så skal jeg gerne dokumentere mine udsagn, bare ikke her :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)