Jeg er enig i at det først er når lortet koger at man kan se hvor god en udbyder er. Jeg er dog ikke helt enig i at det er når linierne går ned eller strømmen går. De fleste hostere ligger i datacentre hvor pereferien er i orden. Kun nogle virkelig amatører har serverne derhjemme, eller i et datacenter der ikke har en redundant periferi. Jeg mener derimod at det vigtigste er servicen og svartiderne fra support , og her er de store desværre en del dårligere hvis du ikke ligefrem er storkunde hos dem. Det er nogle gange umuligt at komme forbi 1st level support som simpelthen ikke fatter hvad du siger til ham. ![]() Men igen.. det kommer meget an på ens egen oplevelser |
Leje af server
|
mc - jeg kender godt tommelfingerreglen. Men siden 2006 har de lavet en del om og især har de en mulighed for at man kan sende teknikeren en sms og de ringer så tilbage. De par gange jeg har haft brug for det har de ringet tilbage hurtigt og det var ikke inden for normal åbningstid. Det kan godt være at der var nogle børnesygdomme da de startede (det havde jeg selv) men som de kører nu, så kan jeg godt stå inde for dem. Jeg syntes at de håndterer tingene professionelt (nu har jeg ikke haft så meget kontakt til dem, da mine ting kører som det skal). Så derfor vil jeg stadig anbefale Plushost.dk som hosting af server. Og nej... man skal IKKE tage en billig server. ;) |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
|
Jeg er meget enig med Markus! -servicen er klart en vigitig del, og skal da også vurderes. Hvad er det for en service der tilbydes når de skriver 24/7. Og hvad menes der med at fejlretningen påbegyndes inden for 15 min. Fejlretning betyder det blot de har konstateret en fejl!?? Men mine år i branchen for salg af hosting ydelser har det ofte vidst sig at det er de banale ting der ikke er styr på! -måske er det netop fordi de er banale det virker absurt! Vi kan jo med rette kigge tilbage til februar hvor CSC fik et strøm udfald! Ups, der var vidst en single-point-of-failure på strømmet eller kunne det ikke ske! Jeg har også oplevet manglende dissel på disselgeneratoren ved et strømsvigt. -og vi kan bliver ved, linier, backup osv osv osv! Men hvor om alting er, se på hvad i har brug for når tingene vælter! -tro vi er enige Markus! Hilsen |
Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk
|
Mht plushost kan det godt være de har ændret sig, det ville da være at håbe :) Men som du siger md billige servere så kan det muligvis være du har ret, men en virksomhed bliver nu engang målt på sin mindstenævner. Hvis de ikke kan levere et fornuftigt produkt med de billige servere skal de ikke udbyde billigere servere :) Alternativt skal de købe billigeservere.dk og sælge dem uden om deres eget brand. Det er bare sådan rent marketingsmæssigt :) Men vi kommer vidst ikke længere end til at konkludere at der er uenighed om kvaliteten af deres service :) |
Med "en fornuftig pris" tænker jeg ikke på en absolut pris, men på en pris, hvor man får meget (i form af kvalitet og indhold) for sine penge. Det er således tildels et subjektivt spørgsmål, hvorfor jeg i denne tråd efterspørger råd og erfaringer, som jeg kan medtage i mit beslutningsgrundlag. Mvh. Jeppe |
|
Tak for svarene! Plushost.dk var jeg faktisk også faldet over på nettet, men de lader ikke til at være konkurrencedygtige på prisen, så jeg har ikke haft seriøs kontakt med dem. Der kom ikke umiddelbart andre navne op, end dem jeg allerede havde i kikkerten, men det var da et forsøg værd :) Mvh. Jeppe |
|
Selv har vi servere hos Netgroup og dem er vi rigtig godt tilfredse med. Den ene gang der var et problem løste de det på rekordtid og jeg blev lynhurtigt stillet om til en tekniker nede i serverrummet. Dem kan jeg også lægge et godt ord ind for... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
Faldt lige tilfældigt over indlægget. - føler mig blot kaldet til at nævne at jeg selv har haft en plushost server i 4 mdr, og at der ingen nedetid eller problemer har været. Med venlig hilsen Anders Both |
Mikkel har fuldstændig ret. De er bestemt ikke anbefalingsværdie. Vi kørte en enkelt server hos dem, med backup løsning, og de fik aldrig backup'en til at køre ordentlig. Da vi endelig skal nedlægge aftale, er der kun problemer. De har absolut ikke styr på deres forretningsgang, og laver spændende ting i deres bogføring. Vi har blandt andet modtaget to fakturaer med samme fakturanummer, men med forskllige poster! Hold jer fra plushost, de er ikke billige uden grund. |
|
Online backup? Jeg vil aldrig køre onlinebackup hos hostingselskabet. Der vil jeg bruge andre der har specialiseret sig i den slags. Nu er der jo 2 sider af samme sag og jeg vil stadig anbefale dem. Jeg har selv anbefalet dem til en kunde + jeg står for at skal udvide med flere servere hos dem. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Bliv gratis medlem
