Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler et mac geni...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er:) 

Jeg har nu brugt lidt tid på at søge på nettet men kan ikke rigtig finde et svar.(Skal lige siges jeg ikke er den helt store computer nørd)

Jeg går på Stx på gym og har i den anledning købt en mac, men har et problem. Jeg skal bruge et program i matematik der hedder Ti interactive og det virker kun på windows. Jeg har læst mig frem til jeg skal bruge et program der hedder SUN Virtualbox.

Det jeg mangler hjælp til er at en gider forklare mig(ikke nørde sprog) hvordan det virker og hvad det enlig gør, skal jeg installere windows i Sun virtualbox eller ?

På forhånd Tak ..

Mvh Thomas Leopold Berg

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Lukket Skrevet kl. 15:24

Du kan også bruge bootcamp, som er indbygget i Mac til at boote dine Mac op i Windows i stedet for Mac OSX. Det er bedst, hvis du vil bruge alle computerens krafter i Windows. Den finder du nemmest ved at søge efter bootcamp øverst til højre i finder. Det er lidt nørdet, men det kan du sagtens sætte op selv.

Hvis du kan nøjes med at køre Windows i et vindue (hvilket betyder knap så meget power til Windows, fordi Mac OSX skal køre samtidigt), så er VirtualBox fint - du kan downloade det gratis her: https://www.virtualbox.org/ 

Det, der til gengæld ikke er gratis, er Windows, som du skal købe en licens til. Fx: http://www.proshop.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-w-SP1-2253820.html 

God fornøjelse Smile

Mvh. Klaus Bjørnestad

www.kaizen.dk

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:34
Programmet er en "virtualisator". Det det gør er at skabe en virtuel (altså en ikke fysisk) windows-maskine inde i din mac hvori du kan installere TI interactive. Der findes 100-vis af løsninger, og de kan koste alt fra 0,- til 1000,-. Dog har jeg hørt at ingen pt. er særligt gode.

Mvh
Asbjørn

Ps. Sig til din lære at i bør bruge Maple i stedet. Det gør vi. Det er LANGT smartere, billigere og kan køre både mac og windows.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Okay tak for jeres svar...
Jeg vil ikke købe et windows licens, jeg har windows på min stationær.
Jeg sagde til min lærer at jeg synes det ville være bedre hvis skolen kunne være forberedt på at folk havde forskellige computer.

Et eller andet sted er det jo det samme hvis en lærer selv har mac og vælger at bruge et program der kun findes til mac. mm

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:47

Som sagt foreslå maple til ham. Det er langt bedre end ti-interactive

Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:09

Der er ikke meget at gøre sælg din mac og køb en anden
Var selv i samme båd sidste år

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:17
En Mac kan relativt nemt køre Windows, den modsatte kørsel er langt fra ligetil eller nemt at udføre for den gængse skole elev. Derfor er det ret oplagt, at undervisningen bør køres på denne platform.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)