Goddag, Jeg er indehaver af en lille (relativt nystartet) virksomhed der leverer teknisk udstyr til brug i olieindustrien. Er fuldstændig ubekendt med Amino, så bær over med mig, håber dog på at dette kunne være en kilde til inspiration til følgende problemsstilling: Vi har indgået og underskrevet en købskontrakt med en kinesisk virksomhed (værdi ca. 2 millioner DKK) for ca. en måned siden. Sidenhen har der så været lidt afklaringer der skulle falde på plads først, samt de skulle teste en prøve vi havde leveret etc. I sidste uge sker der så det, at de siger alt er godkendt og vi kan igangsætte projektet. Det er jo fint, men principelt igangsætter vi ikke produktionen før første betaling er modtaget. Mit spørgsmål går på følgende i denne situation: Har andre erfaring med Kinesiske købere (gerne teknisk udstyr), i forhold til hvor meget man skal "presse" på i en sådan situation? Skal man forhold sig passivt og afvente betalingen, eller hvorledes? Jeg tænker specielt på kulturelle forhold, da dette er vores første erfaring på det kineske marked. Mvh. Born global |
Hej
Man skal altid passe på når man har med kinesere at gøre du synder og bedrager hvor de kan komme afsted med det. Jeg vil anbefale at du hurtigt mulig søger råd og hjælp hos eksportrådet under udenrigsministeriet, de vil kunne hjælpe dig men alt hvad du har af spørgsmål.
http://um.dk/da/eksportraadet/om/eksportraadets-arbejde/
Mvh
Ravn