På Googles webmasterværktøj står der: "Googlebot har senest opnået adgang til din hjemmeside den 04-06-2007". På min udbyders statistik står der at Googlebots sidste besøg er: "25 jun 2007 - 06:51". Hvorfor bliver det ikke registreret ens de to steder? Og hvad kan man egentlig regne med? |
Googlebot statistik?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Mvh/Kjeld
Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?
|
Det er datoer for to forskellige ting. Googlebot vil ofte "sniffe" rundt for at se om der er nyt eller opdateret indhold på websider. Hvis din udbyders statistik baserer sig på webserver logfiler, kan du som Sune siger regne med, at disse datoer er hvornår Googlebot rent fysisk har været på besøg. Datoen i Google Webmaster Tools bør fortælle hvornår Google sidst har foretaget indeksering af websitet/websiderne på baggrund af Googlebot besøg. Altså hvornår Google har lagt opdaterede informationer om dine websider ind i sit indeks.
|
Den teori havde jeg også på et tidspunkt, men jeg kan ikke få den til at passe med de faktiske forhold for vores webside. I webmaster tools står der i øjeblikket at GoogleBot sidst crawlede vores webside d. 6 marts (ret så lang tid siden - ingen logik i det), men googler jeg efter en nyhed vi har skrevet på vores webside for en uge siden, så er den blevet indekseret af Google. |
Dato: 25-06-2007 19:44:55 Forfatter: Sune Christesen [QUOTE]Datoen i Google Webmaster Tools bør fortælle hvornår Google sidst har foretaget indeksering af websitet/websiderne på baggrund af Googlebot besøg. Altså hvornår Google har lagt opdaterede informationer om dine websider ind i sit indeks. Den teori havde jeg også på et tidspunkt, men jeg kan ikke få den til at passe med de faktiske forhold for vores webside. I webmaster tools står der i øjeblikket at GoogleBot sidst crawlede vores webside d. 6 marts (ret så lang tid siden - ingen logik i det), men googler jeg efter en nyhed vi har skrevet på vores webside for en uge siden, så er den blevet indekseret af Google. Ja, det er måden at checke på om datoen i Google Webmaster Tools betyder noget meningsfyldt: Checke om nye/opdaterede websider er blevet optaget i Google. Evt. også se på den dato, der nogle gange optræder i søgeresultaterne i Google. |
Hej Kjeld Hvis du bare opdaterer din hjemmeside et par gange om ugen kan du godt forvente at få besøg hver dag. Det kan jeg se på Effektiv Markedsførings tracer hvor jeg kan følge bot''ens ture rundt på hjemmesiden. Så jeg vil give Tue ret i, at det må være Webmaster værktøjet, der ikke er opdateret. Venlig hilsen, Christian |
Tak skal I ha'' for svarene. Det ka'' lyder jo lidt skørt at google ikke selv har helt styr på hvor de har været og hvornår. M.h.t. at opdaterer hjemmesiden, Christian, mener du så at teksterne bør omformuleres fra tid til anden, eller bare rette lidt her og der, så de fornys på den måde? Det kan jo godt være svært at gøre sitet "størrer" end der egentlig er belæg for / produkter at skrive om. |
Mvh/Kjeld
Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)