Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsendelse til udland/Webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Fra  PCB Grinder Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har for nylig startet en hjemmeside med internationalt salg. Det er en lille forretning med nogle år på bagen, som primært har genereret salg gennem mail og word-of-mouth, så det er mere en udvikling, end en ny opstart, at jeg har oprettet hjemmesiden. 

Jeg har altid sendt mine ting med standard post gennem post danmark, men jeg vil gerne være mere seriøst med tingene nu (Post danmark kan tage op til 5-6 uger, og der forsvinder mange pakker)

Jeg er startet op med at ride på ryggen af en vens UPS-aftale, men den er på Express forsendelser og altså stadig relativt dyr. Jeg kan se, jeg mister 50% af mine check-outs på forsendelses.

Jeg kan nøjes med en forsendelsestid på ca. en uge, og jeg har 8-10 pakker om ugen, der primært ligger under 1 kg. Det er alt sammen til udlandet, og jeg skal bruge noget, der er pålideligt og tracket. Jeg ved, at pakkefirmaernes officielle priser er helt ude i hampen, men jeg kunne godt bruge et par anbefalinger, før jeg tager kontakt til UPS/FedEX ell andet og får sat en aftale op.

Mvh.

Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  PCB Grinder Skrevet kl. 22:00

Er der slet ingen, der har erfaringer med forsendelser til udlandet?

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Hej

Jeg har tidligere sendt til især USA, Japan og Tyskland som alm. brev når forsendelsen vejede under 1000g - det er meget billigere end pakker og det var meget meget få breve som forsvandt. Tricket er, at forsendelsen skal ligne noget fra Faster Hortense til Tante Agahte - dvs. håndskrevne adresser, anonyme boblekuverter, rigtige frimærker og nul tape med firmanavn og logo. Hvis du tager lidt ekstra end det koster, vil fortjenesten dække de få breve som forsvinder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12918
Skrevet kl. 08:09

PCB Grinder:
Jeg ved, at pakkefirmaernes officielle priser er helt ude i hampen, men jeg kunne godt bruge et par anbefalinger, før jeg tager kontakt til UPS/FedEX ell andet og får sat en aftale op.

Nu er der jo heller ikke nogen der bruger de officielle priser hvis man har 8-10 pakker pr. uge. De bedste kurerpriser  opnår du faktisk ved at benytte en almindelig speditør som nogle store rabatter hos kurer selskaberne. Prøv at få et tilbud på dine forsendelser hos følgende firmaer, de er alle sultne efter flere pakker så de giver nogle ret gode priser.(husk at presse dem lidt)

Geodis wilson

link logistics 

Damco 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 08:16

Tambou.dk:
Jeg har tidligere sendt til især USA, Japan og Tyskland som alm. brev når forsendelsen vejede under 1000g - det er meget billigere end pakker og

Er pakken til et land udenfor EU, kan din metode ikke anbefales da du overfor SKAT skal kunne dokumentere at godset toldmæssigt er udført fra Danmark, dette kan kun ske hos post Danmark som en pakke hvortil der skal bruges en specialblanket.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  PCB Grinder Skrevet kl. 10:31

Ravn:
Nu er der jo heller ikke nogen der bruger de officielle priser

Det er jo netop det, jeg godt ved - derfor ville jeg gerne høre erfaringer med prisniveauet hos de forskellige. Jeg takker for dit forslag om en speditør og kigger på det. Desværre kan jeg ikke garantere en speditør en fast fast ordretilgang her i opstarten af hjemmesiden, så jeg venter måske et par måneder, så jeg har noget ordentlig statistik på mit salg, inden jeg evt. forhandler en aftale på plads

Mvh.

Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  PCB Grinder Skrevet kl. 10:33

Ravn:
Er pakken til et land udenfor EU, kan din metode ikke anbefales da du overfor SKAT skal kunne dokumentere at godset toldmæssigt er udført fra Danmark, dette kan kun ske hos post Danmark som en pakke hvortil der skal bruges en specialblanket.

Lige netop - og oveni kommer også den generelle leveringshastighed og -sikkerhed, som jeg ikke kan kompensere for ved at sætte priserne lidt op.

Gustav

Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  PCB Grinder Skrevet kl. 10:34

Jeg takker mange gange :)

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:18

PCB Grinder:
Desværre kan jeg ikke garantere en speditør en fast fast ordretilgang her i opstarten af hjemmesiden, så jeg venter måske et par måneder, så jeg har noget ordentlig statistik på mit salg, inden jeg evt. forhandler en aftale på plads

Det skal du ikke tage dig af, fortæl dem hvad du forventer men at du ikke kan garantere noget, så skal de nok komme med en pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Ravn:

Skat var dengang tilfreds med en faktura og en betalingsransaktion fra de pågældende land, så mon ikke de stadig er det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)