Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern HDD problemer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 284
Fra  ... Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu har jeg lige været ude at investere i et eksternt harddsik kabinet til min 2TB hdd, fordi jeg er gået til en til en bærbare.

Nå, men fint skulle det jo være og eftersom min bærbar jo har en usb 3.0 port så skulle de jo være et kabinet der kunne håndtere usb 3.0.

Små 250kr senere så kan jeg ikke rigtig få det til at køre. Det virker skam fint nok når jeg tilslutter den til 2.0 porten, men når jeg tilslutter den til 3.0 porten så vil den ikke rigtig genkende den. Kun lige for et splitsekund registrere den enheden så forsvinder den igen og sådan bliver det ved.

Jeg er lidt på bare bund her, umiddelbart tænker jeg en driver fejl et eller andet sted...

Nogen der har lidt indsigt i det her?

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:58

Nu går spørgejørgen lige igang ;)

- Hvilken bærbar computer er det og hvilket OS?

- Har du testet den sammen med andre computere?

- Har du brugt USB 3.0 enheder før sammen med din bærbar

:: HDMI kabel ::

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Fra  ... Skrevet kl. 12:21

HP dv7 // Windows 7

Nej

Nej

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 12:27

Fandt en sag på deres support forum hvor en supporter anbefaler at man downloader og installere denne fil:

http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp54001-54500/sp54002.exe

Link til forummet:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Hardware/dv7-6160ca-usb-3-drivers-not-loading/td-p/1270927

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Fra  ... Skrevet kl. 14:23

Hej igen,

Det eneste der egentlig er sket efter jeg installerede det er at den blinker lidt mere med beskeden om at der en ny enhed, hvor den så i samme øjeblik forsvinder igen....

Den hdd jeg har i kabinettet er en samsung HD204UI

Kabinettet er fra win tech (ex-mob-90). Der findes en slags firmware til den, men den kan kun bruges når enheden er tilsluttet :/

Selve bærbaren er en HP Pavilion dv7-7020eo

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Skrevet kl. 14:35

Ok :(

I den originale tråd er der også smidt et link mere fra en bruger, den ville jeg ikke linke til her da den ikke kommer fra HP selv - men måske virker den.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Fra  ... Skrevet kl. 18:13

Nu fik jeg lige et nyt kabinet tilsendt fra dem og nu er der ihvertfald permanent forbindelse.

Men nu er problemt at jeg kun overfører med 80mb/sekundet.

Kun det være en driver opgardering der påkrævet til min hdd?

Fra Grindsted
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 20:20

Der er jo flere ting der spiller ind, spinner din harddisk med 10000-rpm , 7200-rpm eller 5400-rpm, læse-hastighed, skrive-hastighed, om det er rå data du sender til den. 

Synes ikke 80 mb/s lyder helt tosset. du vil aldrig kunne udnytte din 3.0 med en harddisk af den almindelige type.  Tror man skal over i noget alla ramdrev.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)