Lad mig starte tråden med spørge "Hvad kendtegner er god seo ekspert ?." Mange vil sige, at det er en person som kan få ens hjemmeside til komme højere op i google på nogle udvalgte søgeord. Det er vel også rigtigt nok, men hvorfor bruger vi almindelig mennesker ikke en seo ekspert til rådføring før vi kaster os i lave f.eks en webshop.En Seo ekspertkan vel hurtigt finde ud af om der er marked for et produkt på nettet eller ej.
Jeg kan personligt godt tænke høre seo eksperters mening om "om der er marked på nettet for sælge frisørartikler, såsom sakse, kamme , børste,farver mv.".
Hvis der er marked, hvor stor er konkurrencen ?
Kan Din seo ekspertise fortælle os om nogen i udlandet har søgt efter frisørartikler i Danmark ?
Er der et marked, så er der konkurrence, er der et stort marked, så er der stor konkurrence :) Det er oftest en selvfølge på når nogle få nicher, hvor det kan være svært at starte konkurrerende virksomheder op. Men frisør er ikke en af dem :)
Jeg er ikke SEO-eskpert - overhoved. Men til gengæld er jeg frisør, og webshop-ejer (med salg af hårprodukter til private). Såfremt du mener en webshop med salg af frisør-tilbehør, til frisører; så tror jeg der er et potientiale. Der findes et par spillere på markedet, men det kunne gøres bedre end de par stykker jeg kender til (kan sende dig en PB med et par links hvis du har interesse).
Lad mig starte tråden med spørge "Hvad kendtegner er god seo ekspert ?."
Mange vil sige, at det er en person som kan få ens hjemmeside til komme højere op i google på nogle udvalgte søgeord. Det er vel også rigtigt nok, men hvorfor bruger vi almindelig mennesker ikke en seo ekspert til rådføring før vi kaster os i lave f.eks en webshop.En Seo ekspertkan vel hurtigt finde ud af om der er marked for et produkt på nettet eller ej.
Man behøver ikke være SEO ekspert for at se, om der er et marked for et produkt. Nærmest tværtimod... Et besøg på Google eller Bing, både den danske og nogle udenlandske versioner, kan nemt fortælle, hvordan landet ligger. Og det kan du gøre helt selv
nysgerrigheden:
Jeg kan personligt godt tænke høre seo eksperters mening om "om der er marked på nettet for sælge frisørartikler, såsom sakse, kamme , børste,farver mv.".
Vil du sælge B2B eller B2C? For hvis det er B2B, så tror jeg ikke, at der er et særlig stort marked. De fleste frisører køber sakse mm ved bestemte mærker og grossister. Og frisørartikler køber de ved grossister, som f.eks ID Hair...
Og hvor mange private er det lige, som køber sakse? De andre ting kan godt sælges B2C, hvilket flere danske webshops allerede gør...