Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Chart.dk værd at tilmelde?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg har i august startet www.hatteshop.dk og det er egentlig gået meget godt.

Jeg har, bl.a. efter at have fulgt debatten her på Amino, fået mere blod på tanden og vil have endnu flere besøgende.
Jeg har brugt en del tid på at tilmelde sitet til alle mulige søgemaskiner og linksamlinger, samt annoncering via Google adwords.
Jeg går i overvejelser om at tilmelde siden til chart også, men.......

Vil det give højere besøgstal eller er det bare et udvidet statistikværktøj?
Hvad siger I, som er tilmeldt?

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 15:00

Om chart er værd at satse på afhænger nok af hvem du spørger, og fra hvilket synspunkt du ser det.

Personligt mener jeg ikke det er noget der giver ret meget relevant trafik. Det giver godt nok et link som jo altid er godt at have, men prisen er også relativt høj for et link. Chart kræver jo også et link retur, så nettoresultatet hvad angår pagerank er måske ikke så højt.

Og så synes jeg personligt at det er grimt at have deres logo (omend man kan vælge et lille et) på ens hjemmeside.

Men det er jo bare min holdning...

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:04
Tja.. Bruger dem på et mobilsite, hvor jeg ud af 11.035 hits har 54 fra Chart.dk (fra d. 12/18/05).
Men er da af den overbevisning Chart.dk er med til jeg ligger højere i søgemaskinerne. Vi må vist lige have Mikkel på banen. :-)
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:05

Hej Anders.

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke lønner sig. Så vidt jeg husker koster det fra ca. 995 kr. årligt...
Pengene gives bedre ud ved at tilmelde dig Google Adwords med relevante søgeord.

I heldigste fald koster et klik fra Google-adwords ca. 30 øre og er samtidig målrettet mod præcis det  som brugeren har søgt efter. Din konverteringsrate bliver højere.

Mvh Carsten
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 15:06
Og så synes jeg personligt at det er grimt at have deres logo (omend man kan vælge et lille et) på ens hjemmeside.
Betaler du ca. 1000kr/året som en erhvervstilmeldning koster, kan du skjule logoet. ;-)
Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 15:09
Som nævnt mener jeg det er en høj pris for et link som ikke engang er et one-way link. Det kan have en mindre indflydelse på ens placering, afhængigt af søgeordet, men der er nemmere måder at få indgående links på.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:12
Jeg mener, at den billigste pakke som erhvervsdrivende er små kr. 500,-. Jeg fornemmer, at der ikke er den store opbakning til chart - De har dog formået at få en masse kunder til at købe deres produkt - Også i flere år i træk... (f.eks Dating og thansen etc. )

De må da se et eller andet i konceptet - Eller er det bare en formidabel statistik?

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:14

Ja, det har du ret i - men på nogle sites er det synlige banner såmænd til at leve med...

Vælger man den gratis version er der jo desværre ingen vej udenom - de har blokeret kategorierne så man ikke kan oprette f.eks. en hatteshop - medmindre man tager en "alternativ" kategori. Alt der lugter af erhverv skal betales.
Ser man på at de også skal have et livsgrundlag synes jeg såmænd det er ok - omvendt vil jeg, på baggrund af erfaring, ikke anbefale investeringen i Chart, men derimod foreslå Adwords.

Mvh Carsten
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 15:33

Eller er det bare en formidabel statistik?

Statestikken er ikke speciel formidabel, kan finde gratis alternativer der er LANGT mere udspecificerede - bl.a. http://www.curve2.com/trackpro.php

Ser man på at de også skal have et livsgrundlag synes jeg såmænd det er ok - omvendt vil jeg, på baggrund af erfaring, ikke anbefale investeringen i Chart, men derimod foreslå Adwords.

Som du selv er inde på, skal de også leve af noget.
995,- / året mener jeg ikke er en høj pris.
Google Addwords vil helt sikkert give flere klik pr. viste reklame, men ser man ud fra investeringsgrundlaget, tror du da Google giver flere hits for 995,-?

Som tidl. skrevet har jeg fået 54 hits fra Chart.dk på knap 14 dage. Forstætter det, bliver det alligevel en del hits på 1 år.

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 15:39
Men er det traffik der giver kunder?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)