Om chart er værd at satse på afhænger nok af hvem du spørger, og fra hvilket synspunkt du ser det.
Personligt mener jeg ikke det er noget der giver ret meget relevant trafik. Det giver godt nok et link som jo altid er godt at have, men prisen er også relativt høj for et link. Chart kræver jo også et link retur, så nettoresultatet hvad angår pagerank er måske ikke så højt.
Og så synes jeg personligt at det er grimt at have deres logo (omend man kan vælge et lille et) på ens hjemmeside.
Men det er jo bare min holdning...
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.
Tja.. Bruger dem på et mobilsite, hvor jeg ud af 11.035 hits har 54 fra Chart.dk (fra d. 12/18/05). Men er da af den overbevisning Chart.dk er med til jeg ligger højere i søgemaskinerne. Vi må vist lige have Mikkel på banen. :-)
Umiddelbart vil jeg sige at det ikke lønner sig. Så vidt jeg husker koster det fra ca. 995 kr. årligt...
Pengene gives bedre ud ved at tilmelde dig Google Adwords med relevante søgeord.
I heldigste fald koster et klik fra Google-adwords ca. 30 øre og er samtidig målrettet mod præcis det som brugeren har søgt efter. Din konverteringsrate bliver højere.
Som nævnt mener jeg det er en høj pris for et link som ikke engang er et one-way link. Det kan have en mindre indflydelse på ens placering, afhængigt af søgeordet, men der er nemmere måder at få indgående links på.
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.
Jeg mener, at den billigste pakke som erhvervsdrivende er små kr. 500,-. Jeg fornemmer, at der ikke er den store opbakning til chart - De har dog formået at få en masse kunder til at købe deres produkt - Også i flere år i træk... (f.eks Dating og thansen etc. )
De må da se et eller andet i konceptet - Eller er det bare en formidabel statistik?
/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20
Ja, det har du ret i - men på nogle sites er det synlige banner såmænd til at leve med...
Vælger man den gratis version er der jo desværre ingen vej udenom - de har blokeret kategorierne så man ikke kan oprette f.eks. en hatteshop - medmindre man tager en "alternativ" kategori. Alt der lugter af erhverv skal betales.
Ser man på at de også skal have et livsgrundlag synes jeg såmænd det er ok - omvendt vil jeg, på baggrund af erfaring, ikke anbefale investeringen i Chart, men derimod foreslå Adwords.
Statestikken er ikke speciel formidabel, kan finde gratis alternativer der er LANGT mere udspecificerede - bl.a. http://www.curve2.com/trackpro.php
Ser man på at de også skal have et livsgrundlag synes jeg såmænd det er ok - omvendt vil jeg, på baggrund af erfaring, ikke anbefale investeringen i Chart, men derimod foreslå Adwords.
Som du selv er inde på, skal de også leve af noget. 995,- / året mener jeg ikke er en høj pris. Google Addwords vil helt sikkert give flere klik pr. viste reklame, men ser man ud fra investeringsgrundlaget, tror du da Google giver flere hits for 995,-?
Som tidl. skrevet har jeg fået 54 hits fra Chart.dk på knap 14 dage. Forstætter det, bliver det alligevel en del hits på 1 år.