Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af "Ulovlige" film fra Youtube.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har haft startet an blog hvor jeg poster <embed> hele film på Youtube.

På Youtube er det jo ikke lovligt at uploade hele film, men kan jeg blive taget for noget ved at dele fil som ejg finder på Youtube. 

Har altså ingen intentioner på at selv uploade ulovligt matriale.

Da jeg fik tip om at dette kunne være ulovligt har jeg deaktiveret min blog og vil understrege at jeg ikke vil ud i at lave noget ulovligt (Fra min side!)

Få forhånd tak! :)

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed ide :) Jeg ved desværre ikke om det er lovligt.
Du kan evt også linke til film som man kan streame gratis i 30 dage hos Lovefilm og Viaplay. Jeg ved at LoveFilm har et godt affiliate program hos euroads.

MVH Martin 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en gang en mail fra DR, som gjorde mig opmærksom på at jeg brugte en række Youtube klip, de havde rettighederne til (det var ikke mig der havde uploadet isse klip til Youtube). Det var små klip fra Matador, så vidt jeg husker. Anyway jeg fjernede dem bare fra siden igen, og så skete der ikke mere ved det. 

Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! :)

Den havde jeg også i tankerne, men min idé var at folk gratis kan se hele film.. :)

Mvh. Jonny

Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er bare at jeg har haft en 50-60 film på, så rettighedsindehaverne vil måske bare rappotere hinanden.

Og det er vel ikke sikkert at andre rettighedsindehavere er lige så "Large" :)

Men tak for svar! :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonny Møbjerg:

På Youtube er det jo ikke lovligt at uploade hele film, men kan jeg blive taget for noget ved at dele fil som ejg finder på Youtube. 

Har altså ingen intentioner på at selv uploade ulovligt matriale.

Da jeg fik tip om at dette kunne være ulovligt har jeg deaktiveret min blog og vil understrege at jeg ikke vil ud i at lave noget ulovligt (Fra min side!)

Jeg er ikke advokat, og jeg kan derfor ikke give dig juridisk vejledning - men...

I den danske lovgivning er der fokus på om en tiltalt var "i god tro" ifm. en given situation. Det kan være svært for dig at påstå, når du selv skriver "Youtube er det jo ikke lovligt at uploade hele film" og "Har altså ingen intentioner på at selv uploade ulovligt matriale.", for der viser du at du udmærket godt ved, at hverken du eller den opridelige uploader har rettigheder til at offentliggøre filmene.

Men om det, du gør er decideret ulovligt, kan jeg ikke svare på og jeg ved faktisk ikke om der er faldet dom i lignende sager i Danmark. (I USA er der til gengæld faldet dom i en lignende sag: http://newz.dk/4-millioner-dollars-i-boede-for-at-linke-til-film).

Så det må være op til dig om du vil løbe risikoen og måske ende som den første prøveklud for en retssag i Danmark. Jeg finder det ikke sandsynligt at det sker, men det er noget, du bør tage stilling til inden du går i gang.

Sidst men ikke mindst er der det moralske aspekt i sagen. Du ved, at det, du har gang i, som minimum ligger i en juridisk gråzone og at der er tale om tyveri fra filmselskaber. Selvom du måske ikke kan straffes, er det så noget, du har lyst til at promovere og blive en del af?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BitByteWeb Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar! :)

Det er godt at se tinge med andre øjne, så har ikke tænkt så meget på det moralske i sagen...

Btw. Tror bare at jeg lader idéen gå pasé, så jeg ikke har chancen for at ødelægge min fremtid..

Igen tak! :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide at droppe siden. Mener at der for flere år siden var en der fik en ret stor bøde for at linke til musiknumre, og at man dengang slog fast at der ikke juridisk var forskel på om du har lagt det ud eller om en anden har, og at det er dit ansvar at det du linker til eller har på din side er lovligt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)