Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af registrant

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er ved at flytte et domæne fra en registrant til en anden. Men har brug for ID som førstnævnte skal bruge for at flytte det.

Domænet der skal flyttes er et .com

Det kommende webhotel er ikke registrant og har ikke noget ID. Kan jeg selv blive registrant for kunden eller hvordan gøres dette lettest?

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:38
Jeg har umiddelbart lidt svært ved at forstå hvad du mener, men en registrant er ejeren af domænet (dvs. dig eller din kunde), mens jeg tror det er registratoren (dem som lejer domænenavnet ud) du omtaler som registrant i dit indlæg.

Hvis du skal flytte et .com-domæne fra registrator A til registrator B, så skal registrator B som udgangspunkt have en kode  (Auth code/EPP code) udleveret som registrator A har. Ofte fungerer det således at du enten manuelt får koden udleveret af registrator A, eller at du kan få det via deres webinterface (hvis de har sådan et).

Som jeg forstår dit indlæg er det registrator A der beder dig om en kode (dem du omtaler som førstnævnte)?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:41
Er heller ikke helt med på, hvad problemet er...
Men kan det klares med hjælp fra gratisdns.dk?
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Skrevet kl. 10:44
Tak for dit hurtige svar,

Ja du har ret i det er Registrator A der spørger efter en kode som de kan bruge til at flytte det med til Registrator B?

Men udfordringen er at det fremtidige webhotel ikke tager sig af den flytning. Kan jeg selv aktivere den eller hvad kan gøres?

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:46
Tjek lige i første omgang om domænet er over 60 dage gammelt, er det ikke det, kan det ikke flyttes endnu.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Skrevet kl. 10:47
Hej Anders,

Det er flere år gammelt.

Merd venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:52
Det lyder underligt, det burde være B''eren der spurgte efter en kode fra A''eren. Oplyser de hvad det er for en kode/et ID de vil have? Det kan være de skal bruge noget for at verificere at du rent faktisk er ejeren, så de kan give dig/den nye udbyder koden til at flytte domænet med.
Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Skrevet kl. 11:28
Hej igem,

De skal bruge navnet på den account som skal modtage ejerskabet af domænet.

Eks. på navnet er følgende, "BR5357-BR"

Hvordan får jeg sådan et navn?

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:46
Det lyder som om de vil have et kontakt handle (svarende til det DK Hostmaster i dag kalder bruger-id).
.com-registret fungerer som udgangspunkt ikke på samme måde som .dk-registret hvad angår handles (der er ikke nogen universelle handles, kun nogle forskellige registre der anvender handles internt). Er du sikker på at de ved at du ønsker at flytte domænet til en anden registrator, og ikke overdrage det til en anden registrant? Det lyder i hvert fald som om i misforstår hinanden (eller også misforstår jeg dig). Det er jo vel den samme der skal have ejerskabet af domænet, det skal blot flyttes til en anden registrator?

Hvis jeg var dig ville jeg direkte bede dem om at få oplyst koden til flytningen (kaldes ofte auth code / EPP code), og så bede den nye registrator sætte flytningen i gang ud fra disse oplysninger.

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Skrevet kl. 14:30
Det er fordi han vil overdrage domænet til os.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)