Hej, jeg er ved at flytte et domæne fra en registrant til en anden. Men har brug for ID som førstnævnte skal bruge for at flytte det. Domænet der skal flyttes er et .com Det kommende webhotel er ikke registrant og har ikke noget ID. Kan jeg selv blive registrant for kunden eller hvordan gøres dette lettest? Med venlig hilsen Daniel Laursen |
Flytning af registrant
Hvis du skal flytte et .com-domæne fra registrator A til registrator B, så skal registrator B som udgangspunkt have en kode (Auth code/EPP code) udleveret som registrator A har. Ofte fungerer det således at du enten manuelt får koden udleveret af registrator A, eller at du kan få det via deres webinterface (hvis de har sådan et). Som jeg forstår dit indlæg er det registrator A der beder dig om en kode (dem du omtaler som førstnævnte)? |
Tak for dit hurtige svar, Ja du har ret i det er Registrator A der spørger efter en kode som de kan bruge til at flytte det med til Registrator B? Men udfordringen er at det fremtidige webhotel ikke tager sig af den flytning. Kan jeg selv aktivere den eller hvad kan gøres? Med venlig hilsen Daniel Laursen |
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Anders, Det er flere år gammelt. Merd venlig hilsen Daniel Laursen |
|
Hej igem, De skal bruge navnet på den account som skal modtage ejerskabet af domænet. Eks. på navnet er følgende, "BR5357-BR" Hvordan får jeg sådan et navn? Med venlig hilsen Daniel Laursen |
.com-registret fungerer som udgangspunkt ikke på samme måde som .dk-registret hvad angår handles (der er ikke nogen universelle handles, kun nogle forskellige registre der anvender handles internt). Er du sikker på at de ved at du ønsker at flytte domænet til en anden registrator, og ikke overdrage det til en anden registrant? Det lyder i hvert fald som om i misforstår hinanden (eller også misforstår jeg dig). Det er jo vel den samme der skal have ejerskabet af domænet, det skal blot flyttes til en anden registrator? Hvis jeg var dig ville jeg direkte bede dem om at få oplyst koden til flytningen (kaldes ofte auth code / EPP code), og så bede den nye registrator sætte flytningen i gang ud fra disse oplysninger. |
Det er fordi han vil overdrage domænet til os. Med venlig hilsen Daniel Laursen |