Hej Simon.. Jeg køber alle mine hårprodukter osv hos jer, fordi i har kæmpe udvalg til billig pris. Derfor spurgte jeg om der var tale om parallel import, netop pga priserne
Håber på at få så meget succes som jer :0) en dag i fremtiden
mejse - husk - I England er det tilladt at handle med kopivarer, det er det ikke i Danmark...hvis du finder billige varer i England er der stor chance for at det er kopivarer.
Groft sagt så er parallel import varer = varer du får fra producenten via et tredieland hvor producenten er villig til at sælge varen billigere.
Det man skal passe på, er at det ikke er kopi/replika. Originalvarer som er lovligt anskaffede må man altid sælge, også selvom der findes en officiel agent eller filial her i DK. Man kan regne med, at i en del tilfælde vil producenten prøve at gøre livet lidt besværligt for en hvis de har en virksomhed de har givet eneforhandlingnfor Danmark, men de kan ikke forhindre en paralelimport. Ud over at visse producenter måske vil gøre livet lidt vanskeligt ved at gøre det vanskeligt altid at kunne få det fulde sortiment, ligger største risiko nok i netop som mr A skriver, at/hvis man ikke kan skilne kopi for original til parallelimport, men løser man det, og finder man en god leverandør, er der intet i vejen. En del Af den slags handler sker med producentens stiltiende meget uofficielle accept. Ex har Rolex Ad'er i visse dele af verden ind imellem vanskeligt ved at sælge det antal ure de som AD forpligter sig til. Det er kendt, også af Rolex, at disse ure ofte går til såkaldt "grey market dealers" også i DK, med alt udstyr, og ofte kan findes til lavere priser end hos de officielle butikker. Rolex kunne der gå efter de AD rundt om der deltager, men reagerer faktik ikke, så . Det var en sidehistorie, og ikke noget der sker i mængder der kan skabe websidesalg, men sjovt at rolex ser holder forhandlerne stramt, vælger at se gennem fingre med dette lille niche salg.De kunne aldrig går efter den danske sælger, men de kunne gå efter den forhandler der havde solgt til danskeren
Det er det som gør paralelimport svært for visse mærker, hvis producenten vælger at gøre livet solgt for det første led der har købt varen Vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER