Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud fra privat konto til Virksomhedkonto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvis jeg eksempelvis overfører 2000 kroner fra min private konto til min erhvervskonto, hvordan skal den bogføres?

Samt hvordan holder skattevæsenet øje med dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det påvirker det ikke driftsresultatet og således heller ikke skatten - og du kan til en hver tid, om du vil, tage pengene ud igen til dig selv, uden skat

ingen skatteproblemer i det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 23:57

Hej Cookie

Mange tak for dit svar, men det er ikke noget der skal indberettes altså på moms angivelsen?

Det fint nok at jeg bogfører det i mit regnskabsprogram, men afleveres det så når skat spørg om det?

Beklager men er lidt ny :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

korrekt - der er jo ikke spor moms i det. + ser nu at du jo ikke er selskab men et personligt CVR

momsenDu skal holde moms som noget helt separat - som du indberetter - per kvartal - købsmoms og salgsmoms (og evt. EU moms) - 

Det at du indskyder private penge er der ikke moms i. Heller ikke hvis du hæver.

regnskabet Det regnskab du skal føre - skal følge årsregnskabsloven - d.v.s. du skal føre regnskab over alle dine indtægter og udgifter og balancekonti som bank, tilgodehavender og - gæld.

Her i dit personlige CVR kan du holde rede på de midler du sætter ind, men det er ikke af betydning for skatten, I ET PERSONLIGT SELSKAB er det skat helt lige meget om du sætter penge ind eller hiver ud.

Du betaler skat af dine indtægter minus dine udgifter = dit overskud, og de penge du hæver til dig selv, eller selv putter ind, påvirker ikke resultatet. Hæver du mere end overskuddet - ja så er det dig selv der nu skylder banken eller en anden eller dig selv hvis du har lagt egne penge i - det du har hævet for meget - så INGEN skat i det

Det er der mange der bliver forvirrede over, men det er kun i selskabsform, at det har egentlig betydning at gøre et større nummer ud af det.

Vil du ha det helt klart for dig selv personligt, bør du ha to bankkonti, privat og firma - det vil jeg bestemt råde til - det vil stadigt ikke påvirke dit resultat - bare du kører penge ind og ud fra din firmabankkonto - via status mellemregning kredit når du sætter ind og debet når du hæver - modpost - mellemregninigskontoen.

Sådan et regnskab med alle indtægter og udgifter og den tilhørende moms skal du føre og kunne fremlægge hvis skat beder om det og det regnskab skal du bruge til at udfylde din udvidede selvangivelse på en række punkter - så det duer ikke at springe over. 

Vælg et bogføringsprogram - winfinans er vist gratis op til ganske mange posteringer, andre sværger til Billys billing som koster men skal være ret enkelt for nye brugere. Du kan også i amino freelance søge efter en bogholder der vil bogføre alt for dig - det behøver ikke være voldsomt dyrt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)