Det er ganske rigtigt - det er ikke tænkt som en webapp, men en "rigtig" app til AppStore. HTML5 mobilsitet er ikke tænkt som noget der skal ligge offentligt tilgængeligt - blot som udgangspunktet for at få lavet en rigtig app.. Som der også er skrevet i emnet for tråden: "Konvertering af HTML5 mobilsite til iPhone App til Ap Store - fx via PhoneGab eller AppMobile"
Kanon :)
2) Kan I evt. uddybe lidt mere mht. hvordan det fungerer med opdatering af indhold via XML/JSON? Vil app'en stadig fungere uden internetforbindelse og så bare hente nyt ind, når der er forbindelse - og fortsætte med at vise gammelt ind til da - eller hvordan er brugeroplevelsen på det?
Begge dele. Men jeg vil da klart anbefale at udvikle det så den gemmer den seneste downloade fil og viser indtil der er internet forbindelse og den kan tjekke efter en nyere version.
Administreringen af dette indhold kan jo så enten være ved du bare uploader en ny fil til ftp, gennem en php side der kan gemmer data til denne fil eller ved som jeg nævnte tidligere at hente indhold fra et CMS systems database og genererer filen ud fra dette.
2) BØR man således "finde på" (mindst) en enkelt funktion, der ikke kan lade sig gøre på et alm. mobilsite? Mest oplagt fx noget push af nyheder, som de fleste kunder (altså ejere af
app's) ville kunne bruge til et eller andet.. Eller er det "overvejende sandsynligt" at app'en vil blive godkendt anyways idet det netop ikke bare er et offentligt tilgængeligt
website?
Som udgangspunkt er min erfaring at det er som du skriver "overvejende sandsynligt" at den bliver godkendt, du skal ikke finde på funktioner bare for at gøre det.
Som nævnt tidligere, et af de apps jeg har udviklet indeholder ikke andet end tekst og billeder på nogle sider, det er alt. Den blev godkendt uden problemer.
Skulle det ende ud i apple afviser den, kan man jo altid tilføje det de ønsker der.
2b) Apropos push af nyheder: Ville man forholdsvis let kunne lave en sådan funktion ud fra noget standard-et-eller-andet - eller er vi ude i noget halv-heavy her? .-)
Jeg går ud fra du snakker om "push notifications" på f.eks iPhone?
Ja det kan man godt, der findes plugin til phonegab for dette.
Jeg vender tilbage SNAREST I DAG med detaljer til app'en - og med en kunde, der pludselig er utålmodig, får jeg så vidt muligt også brug for et overslag i dag .. :-)
Du skal være velkommen :)
Mvh Rune