Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunde "lukker" firma - er der noget jeg kan gøre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har for lidt tid siden leveret tape til en virksomhed, da jeg så sendte regningen til den mail adresse som personen har skrevet til mig fra får jeg denne besked:

"Faktura bedes sendt til XXX ApS, cvr-nr.: XXXXXXXX da fakturaen må vedr. dem.

Mail: info@XXXXX.dk
YYY.DK er pr. 1/7-2012 et selvstændigt firma."
Det er så fint nok tænker jeg og sender firma XXX regning i stedet for, hvor jeg så får denne besked:

"

Tak for deres mail - den behandles snarest.


XXX ApS er under lukning og har ikke mulighed for at honorere økonomiske krav mod selskabet.

 

Med venlig hilsen
XXX ApS

"

Det skal siges at tapen er solgt med YYY's firmalogo på og ikke XXX, så personen har jo fint vidst at han ikke ville/kunne betale regningen i hans gamle firma.

Er der noget som helst jeg kan gøre?

Han har brugt email adresse fra YYY og adressen tapen er sendt til er YYY, dog har han nederst i mailen skrevet CVR nummer, som er på XXX

Jeg føler mig ret snydt, for han har jo uden tvivl godt vidst at han ikke ville betale regningen fra starten - og det er endda en Amino.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Send fakturaen til det firma hvis logo du har trykt på tapen....  prøv at tjekke firmaerne og personen på cvr.dk, så får du også hurtigt lidt mere information.

Hvis den der har bestilt varen, har bestilt velvidende at man ikke kunne eller ville betale, så er der tale om bedrageri og så hæfter personen der har bestilt selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med David. Gå efter YYY med udgangspunkt i at du havde en forventning om at dette var din kunde jævnfør logo mv.

Har selv stået i den situation at have solgt til abc ApS. Da dette firma gik konkurs sendte vi kravet direkte til ejeren. Han havde glemt at skrive ApS på sit visitkort. Vi fik ved retten medhold i at vi havde haft en forventning om at handle med enkeltmandsfirmaet abc ved indehaveren x.

Samme forventning at handle med Y må du også have haft.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)