Godaften, Det kunne være interessante at vide om webshopsejer stadig mærker til krisen. Hvordan er nudags køber, går de efter billige noname produkter eller betyder mærkevare stadig noget ? |
Ingen ?
Godaften, Det kunne være interessante at vide om webshopsejer stadig mærker til krisen. Hvordan er nudags køber, går de efter billige noname produkter eller betyder mærkevare stadig noget ? |
Nu sælger vi designer solbriller, dog til outlet priser, men der er ingen tvivl om, at krisen har sat sine spor i markedet... Hvor alle tidligere købte disse, så er der mange, som idag køber noname varer, da midlerne ikke er til dyre solbriller. Det er især det yngre segment (18-28), som holder lidt igen. Det samme gælder mærkevarer indenfor tøj, sko og accessories. Alle kunder overvejer mere deres køb idag, og impulskøb bølgen findes ikke rigtig mere. Derfor opvejer mange, om de har behov for et produkt, eller om de evt kan vente til senere. Men det hele kan også aflæses i statistikkerne, hvor detailsalget er faldet en del siden toppen i 2007/08. Her er både en super graf, som afspejler udviklingen indenfor detailsalget, men også en interessant analyse... http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/239240/detailsalget_fortsaetter_nedad.html |
Godaften. Vi sælger luksus modetøj til kvinder, og stadiger stadig hver måned i salg. Vi vækster dog ikke med samme fart som tidligere, men vi vækster dog stadig fornuftigt. Jeg ved ikke om det kan skyldes krisen eller hvad det mon kan skyldes. Vi sælger faktisk ikke de billige produkter i vores shop bedst, men derimod nogle af de mere specielle og kostbare styles. VI har også en Outlet med store besparelser på modetøj, og her kan vi godt at mærke at forbrugeren, eller i hvert fald vores kunde, er blevet mere sparsommelig. Her er gennemsnits ordren i hvert fald faldet det seneste års tid, hvorimod på Byflou er den steget. Simon |