Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindestreg i mit domæne eller ej?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er netop gået i gang med et nytprojekt. Jeg er derfor i gang med at finde domæne osv.

Mit spørgsmål går derfor på om jeg bør anvende binde streg i mit domæne eller ej.

Jeg ved godt det i flere sammenhæng kan være mere besværligt med en bindestreg, men samtidig ser jeg mange fordele for det i reklamer, da adressen fremstår mere tydeligt. Så hvad skal jeg vælge, at bruge i fremtiden og hvad vægter mest i min spekulation? (Domænet kunne f.eks. være: www.opgraderefesten.dk / www.opgradere-festen.dk.

PS. Jeg ved godt jeg skal købe begge domæner, så det ene evt. kan pege på det andet i fremtiden. Men jeg ønsker et hoveddomæne som der skal reklameres osv. for.

Håber I kan være behjælpelige med jeres erfaringer omkring dette :-)

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 21:31

Hej Jonas

Syntes at du skal vælge uden bindestreg, hvis du gerne vil havde navnet til at fremstå tydeligt, så tag fat i en logo designer og få dem til at lave noget smart til dig. Læg evt. din opgave på Amino Freelancer

Vh

Tim

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:37

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 21:42

Mange tak for besvarelserne!

Jeg tager gerne imod endnu flere gode råd og erfaringer :)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:08

Jonas Krogslund Jensen:
Jeg tager gerne imod endnu flere gode råd og erfaringer :)

Nu har jeg ikke læst Kim's blogindlæg om domæne med eller uden bindestreg - men jeg er da sikker på, at det er godt! Smile

Der kan efter min vurdering være flere grunde til at vælge et domæne med bindestreg:

1) Læse-venllighed (som du selv er inde på): Det kan være lettere at overskue et domænenavn, som er opdelt

2) SEO: Google opfatter en bindestreg som et mellemrum. Derfor kan der være en lille seo-mæssig fordel i at vælge et domæne med bindestreg, som match'er den søgning du gerne vil findes på: Dvs. sure-sokker.dk kan være lidt bedre end suresokker.dk, hvis du gerne vil findes på søgningen "sure sokker". Google har godt nok proklameret, at værdien at såkaldte exact match domæner kan forventes at blive mindre i fremtiden - men det giver altså stadig lige "en tand" mere.

Og som du selv skriver: Køb begge domæner og lav 301 redirect.

Og så vil jeg lige følge link'et og se hvad Kim skriver Smile

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 22:17

Tak for dit indlæg Kenneth. Men ud fra mit eksempel, hvad ville du så umiddelbart vælge at bruge som hoveddomæne?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 598
Fra  Stokholm Jewelry Skrevet kl. 22:20

Hej Jonas , 

Jeg synes at du skal starte med at købe domænet uden bindestreg, du kan altid købe domænet med bindestreg senere. Og så kan du få det til at gå ind på det normale domæne uden bindestreg. 

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:23

Jonas Krogslund Jensen:
Tak for dit indlæg Kenneth. Men ud fra mit eksempel, hvad ville du så umiddelbart vælge at bruge som hoveddomæne?

Tja, hvis jeg skal være helt ærlig (og det har jeg det faktisk bedst med Smile ), så ville jeg vælge et helt andet domænenavn. Der er vist alligevel ikke nogen som søger på "opgradere festen", så der er ikke noget seo-mæssigt at hente der. Og jeg synes, at det er et forholdsvis svært domænenavn at huske - uanset om det er med eller uden "-".

Hvis du kan komme på noget kortere/lettere at huske, vil jeg anbefale det.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:28

Jonas Krogslund Jensen:

Hej alle sammen.

Jeg er netop gået i gang med et nytprojekt. Jeg er derfor i gang med at finde domæne osv.

Mit spørgsmål går derfor på om jeg bør anvende binde streg i mit domæne eller ej.

Jeg ved godt det i flere sammenhæng kan være mere besværligt med en bindestreg, men samtidig ser jeg mange fordele for det i reklamer, da adressen fremstår mere tydeligt. Så hvad skal jeg vælge, at bruge i fremtiden og hvad vægter mest i min spekulation? (Domænet kunne f.eks. være: www.opgraderefesten.dk / www.opgradere-festen.dk.

PS. Jeg ved godt jeg skal købe begge domæner, så det ene evt. kan pege på det andet i fremtiden. Men jeg ønsker et hoveddomæne som der skal reklameres osv. for.

Håber I kan være behjælpelige med jeres erfaringer omkring dette :-)

Først og fremmest er de ord jo to usammensatte ord og så skal det jo bindestreg og en biting hedder det så ikke (Opgraderer-Festen) tror jeg da nok.

Preben

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 22:30

Mange tak for svaret. Jeg har dog et andet og lidt enklere domænenavn, men har samme stil som mit eksempel. Dette er blot for min store frygt for domænehajer :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)