Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indfører man egne ting ind i firmaet (computere etc) rent regnskabsmæssigt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Her kommer næste kapitel i min føljeton om hvordan jeg lærer at lave firmaregnskab for mit ret simple enmandsfirma ;)

Kan man trække momsen fra, eller skal det kun indgå i firmaets udgifter i årsregnskabet?

På forhånd tak

JensenO

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jenseno:

Hvordan indfører man egne ting ind i firmaet (computere etc) rent regnskabsmæssigt.

Hvis du har private aktiver, som du ønsker at indskyde i virksomheden, så kan du lave et bilag på den reelle markedsværdi af aktivet, og så udbetale beløbet til dig selv skattefrit.

jenseno:

Kan man trække momsen fra, eller skal det kun indgå i firmaets udgifter i årsregnskabet?

Du kan kun fratrække momsen på aktiver, som er momsbelagt. Dvs. hvis du indskyder private aktiver i virksomheden, så kan du ikke fradrage momsen. Resten kan dog fradrages 100% i skatten.

Hvis du køber en ny computer, så kan du godt fradrage momsen, og derefter fradrage resten af udgiften 100% i skatten.

Husk i øvrigt, at computer og internetlinie ikke beskattes, sålænge du anvender udstyret i forbindelse med din virksomhed.

Fri telefon beskattes af 2.500 kr. årligt.

Af andre fradragsmuligheder kan nævnes rejsegodtgørelse i form af kost og logi, såfremt du rejser i forbindelse med din virksomhed.

Har du hjemmearbejdsplads kan du fordele udgifterne erhverv/privat på kontorinventar og andet udstyr, som anvendes delvist i firmaet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)