Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger jeg 3D Secure eller sikkerhedskode?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Apr 12
Indlæg ialt: 47
Fra  Kronart.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino´er

Jeg er ved at sende en ansøgning til Swedbank og de spørg mig om vi bruger 3D Secure eller sikkerhedskode som sikkerhedsløsning  i batalingsgatewayen, og her er jeg lidt på herrens mark for at sige det mildt :)

Jeg har googlet frem og tilbage og er blevet en del kolgere på, hvad det egentlig er :) Meget lidt klogere på, hvor jeg finder ud af, hvad vi bruger desværre.

Er der en af jer derude der ved, hvor jeg kan finde ud af det?

Dbh

Rasmus

Kronart.dk - Malerier alle har råd til

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

3D Secure eller bare Mastercard SecureCode og Visa Verified er sikkerhedssystemer, som er delvist gode til at forebygge kreditkortsvindel. Disse to sikkerhedssystemer er benyttet i de fleste Europæiske lande, men mange kender dem ik i DK, fordi de benytter Dankort...

Så du skal gøre flere ting op med dig selv:

  • Har jeg et dyrt og attraktivt produkt? Et produkt som svindlere vil købe, fordi det er let omsætteligt
  • Hvilke markeder skal jeg sælge på? Sælger jeg i DK, så er det dumt at benytte, mens det kan være praktisk ved salg i resten af EU/Verden
  • Vil jeg betale for servicen, som delvist sikre mig mod svindel? Eller vil jeg forebygge kreditkort svindel på andre måder?
  • Vil det betyde meget tabt salg i min forretning, hvis jeg benytter det? Eller vil der næsten ingen forskel være?
Nogle af ovenstående spørgsmål er lettere at besvare end andre. Men summa summarum er, at du skal gøre det op med dig selv. Sælger du elektronik eller dyre produkter, og vil du sælge udenfor DK, så vil jeg anbefale dig, at du benytter det. For ellers bliver du et oplagt svindel emne, som hurtigt vil miste en fandens masse penge, hvis du ik er opmærksom...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også vigtigt at huske på at selv om man benytter VbV/SecureCode så skal man stadigt tjekke sine transaktioner.

Mange kortudstedere bruger statiske passwords til VbV/SecureCode og det gør deres kunder til oplagte ofre for Phishing. Statistikkerne viser også, at antallet af Phishing angreb er rekord højt, så det er noget de kriminelle har fokus på. Så selv om en transaktion står som fuldt valideret VbV/SecureCode, så udelukker det absolut ikke, at der er tale om misbrug. Fordelen ved VbV/SecureCode er selvfølgelig at det i modsætning til en SSL transaktion ikke er dig som forretning der hæfter.

Med hensyn til hvor du ser om du benytter VbV/SecureCode, så kan du rette henvendelse til din IPSP eller din indløser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)