Er der nogen af jer, der for nylig har modtaget et brev fra norske Teller, der tilbyder indløsningsaftaler til 2,3% modsvarende PBS'' tilsvarende aftaler til 5,75%. Endvidere tilbyder Teller afregning efter 8 dage, mod PBS'' 28 dage. Det lyder jo meget attraktivt og likviditetsfremmende, men fungerer løsningen og der der erfaringer med implementeringen? |
Erfaring med betalingsløsning fra Teller?
Umiddelbart lyder det jo meget godt, dog er det største problem et pbspbs har monopol på dankortet, som flest danskere har, så dette kan folk ikke betale med via teller. Jeg mener dog at der for nylig var en tråd om dem her på amino, også omhandlende den måde de sendte markedsføring ud på, men man desværre ikke lige finde den - hjælp? |
// Jesper Skov
|
Det er nu ikke flest danskere der kun har et dankort, 31% af befolkningen har et rent dankort resten af visadankort. Derudover kunne jeg forstille mig at mange af dem der har et dankort, måske har et mastercard eller lign ved siden af deres normale dankort. Men der vil selvfølgelig være en gruppe der ikke kan bruge deres kort hvis man vælger en udenlandsk udbyder. |
Dbh Martin |
|
Nu ved jeg ikke hvordan statistikken er opgjort men jeg kunne forstille mig en stor dele af de 31% er ældre mennesker. |
Teller er norsk og de samarbejder med Dibs. Jeg mener ikke at de er fusioneret. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg kan da sagtens lave en statestik ud fra hvor mange der bruger "rent" Dankort i de butikker jeg har med at gøre. Og det er 12%. |
Remy - Ja men det giver på ingen måde et billede af hvordan det er hos andre. Jeg tror du har helt ret at der i nogle butikker er en langt mindre procent end 31% og det er måske endda gældende for de fleste. Det kan skyldes mange ting. 1. det er ikke din målgruppe der har dankort 2. dem der kun ejer et dankort køber ikke ret meget på nettet etc. EDIT: Jeg kunne forestille mig den statistik Dankort.dk viser er basseret på hvor mange kort der bliver solgt, og ikke på hvor meget de bliver brugt. |