Hejsa, Jeg har et online medie hvor der skal laves nogle artikler og små beretninger til. Personerne der skal skrive dem er ikke journalister, men lystfiskere der skriver om deres oplevelser og erfaringer. Nogle af dem har kommet med priser for en 2 siders A4 artikel på op mod 1.500 kr - det synes jeg er vanvittigt! Hvad de kan de i virkeligheden tillade sig at bede om, og hvad er det værd ? Jeg havde tænkt noget i retningen af 150-200 kr. for 1 times skriveri, og for at sikre et fair stykke arbejde på 1 time, så fastsætter jeg, at udgangspunktet er hvor mange ord jeg selv kan nå at skrive på en time. Når de ikke dette antal ord på en time, så arbejder de jo længere tid for samme løn, og omvendt - håber I forstår. Jeg havde også tænkt, at nogle måske kunne få noget fiskegrej eller gratis fiskeri osv i stedet for penge. Det hele går vel ud på, at de ikke er journalister eller erfarne skribenter, så de burde vel ikke forvente meget ? Mvh Daniel - www.FishingWatch.dk |
Daniel Sørensen:Hvad de kan de i virkeligheden tillade sig at bede om, og hvad er det værd ?
De kan vel tillade sig at bede om hvad de vil - du kan jo bare sige nej. 150-200 for en times arbejde ville nok være fint hvis det var studerende du henvendte dig til. For en 'almindelig person' med et fuldtidsjob er det ikke sikkert 150 kr. er særligt meget for at bruge en time af sin fritid.
Hvis jeg blev spurgt om at skrive 2 A4 sider til en eller anden og ikke var prof. skribent (skulle bruge min fritid på det) ville min pris også lægge i nærheden af de 1.500 kr. Ellers er det bare ikke det værd. Jeg har et normalt job hvor jeg tjener fint, jeg har ikke behov for at sælge min fritid med mindre jeg fik noget mærkbart ud af det.