Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg betale i løn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et online medie hvor der skal laves nogle artikler og små beretninger til.

Personerne der skal skrive dem er ikke journalister, men lystfiskere der skriver om deres oplevelser og erfaringer.

Nogle af dem har kommet med priser for en 2 siders A4 artikel på op mod 1.500 kr - det synes jeg er vanvittigt!

Hvad de kan de i virkeligheden tillade sig at bede om, og hvad er det værd ?

Jeg havde tænkt noget i retningen af 150-200 kr. for 1 times skriveri, og for at sikre et fair stykke arbejde på 1 time, så fastsætter jeg, at udgangspunktet er hvor mange ord jeg selv kan nå at skrive på en time. Når de ikke dette antal ord på en time, så arbejder de jo længere tid for samme løn, og omvendt - håber I forstår.

Jeg havde også tænkt, at nogle måske kunne få noget fiskegrej eller gratis fiskeri osv i stedet for penge.

Det hele går vel ud på, at de ikke er journalister eller erfarne skribenter, så de burde vel ikke forvente meget ?

Mvh

Daniel - www.FishingWatch.dk

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Daniel Sørensen:
Hvad de kan de i virkeligheden tillade sig at bede om, og hvad er det værd ?

De kan vel tillade sig at bede om hvad de vil - du kan jo bare sige nej. 150-200 for en times arbejde ville nok være fint hvis det var studerende du henvendte dig til. For en 'almindelig person' med et fuldtidsjob er det ikke sikkert 150 kr. er særligt meget for at bruge en time af sin fritid.

Hvis jeg blev spurgt om at skrive 2 A4 sider til en eller anden og ikke var prof. skribent (skulle bruge min fritid på det) ville min pris også lægge i nærheden af de 1.500 kr. Ellers er det bare ikke det værd. Jeg har et normalt job hvor jeg tjener fint, jeg har ikke behov for at sælge min fritid med mindre jeg fik noget mærkbart ud af det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:24

Tænk sådan her:

Du er lystfisker og elsker at fiske. Du er afsted med stangen 5-10 timer om ugen.

Jeg vil betale dig for at fortælle/skrive om det du elsker.

Hvis nu din hobby er fodbold.

Så kommer jeg og spørger dig efter en kamp, om du vil skrive en kamprapportage af den kamp du lige har spillet, artiklen kommer på bold.dk.

Skal du også ha 1.500 kr. for det ?

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har en interesse, f.eks. historien om 2. verdenskrig og har brugt alt din fritid, på at læse og se gamle film om 2. verdenskrig, hvor meget ville du så have for 2 A4 sider?

Jeg mener at man skal betale den pris som gør ens skribenter glade og dig glad. Derfor behøver du jo ikke nødvendigvis betale alle 1500.

Du kan gruppere dine skribenter:

1. Gruppen som vil have deres navn frem. De vil nok gøre alt for at få deres artikler i.
2. Gruppen som gerne vil skrive om deres erfaringer. De vil sikker gerne have lidt for det.
3. Eksperterne, som har en gigantisk viden om fiskeri. Dem får du ikke gratis. Det er dem, som sørger for at du har en produkt, andre vil læse. De kunne selv opbygge en blog, eller website og så er der ingen som besøger din side mere. Dem skal du betale den pris de vil have.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Sørensen:

Hvis nu din hobby er fodbold.

Så kommer jeg og spørger dig efter en kamp, om du vil skrive en kamprapportage af den kamp du lige har spillet, artiklen kommer på bold.dk.

Skal du også ha 1.500 kr. for det ?

Ja. Ellers kan jeg bruge min tid på andre ting.

Hvis jeg er lystfisker og elsker at fiske, har et fuldtidsjob, kone og børn og kun tid til at komme ud og fiske 5-10 timer om ugen. Hvor meget skal jeg så have i betaling for at skulle opgive 1-2 af de timer for i stedet at skrive artikler? Ikke 150 kr. pr. time i hvert fald.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)