Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af en slags sodavand.?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har i nogle uger haft  et godt øje til et sodavands- mærke i udlandet, uden for EU, da jeg ved hjælp af min kontakt kan få alt ting sendt her til Danmark, ville jeg høre hvad er de specifikke krav når man har med sodavand og gøre, f.eks pant og krav til emballage osv. .

Ved godt det kræver godkendelse fra både told og at der er diverse punktafgifter og i nogle tilfælde er der kvoter, men er der andre ting som man skal være opmærksomme på?

Mange Tak på forhånd.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:20

Jeg ville spørge Skat. Så er du sikker på at få den rigtige besked.

Tilmeldt 22. Aug 12
Skrevet kl. 17:31

Okay, Så de kan godt svarer mig på spørgsmål som pant osv.?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:41

ihvertfald er der returpant systemet du skal tilmeldes.

så vil jeg mene du skal have fat i fødevarestyrelsen for godkendelse af produktet.

derudover punktafgifter - det kan du tale med skat om.

Tilmeldt 22. Aug 12
Skrevet kl. 17:52

Det var faktisk lige det jeg tænkte på, ved du noget om alt dette kommer til at koste noget?, da den første levering jeg modtager skal bare være minimal, så jeg kan se om det er noget som folk kan lide, (en test).

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:02

ja, det koster en del at komme igang.

jeg undersøgte det for et godt stykke tid siden, men kan ikke helt huske beløbene.

mener det var minimum dkk 5000,- hos fødevarestyrelsen for gennemgang.

du kan læse lidt mere om proceduren her; http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Import_og_eksport/Import_foedevarer/Sider/forside.aspx

Det koster også at komme igang med returpantsystemet

du kan se mere her; http://www.dansk-retursystem.dk/content/dk/importorer_producenter/pant_og_gebyrer/gebyrer

Men - ring til dem og få vejledning - jeg kan blot huske at jeg selv droppede det, da det blev alt for dyrt for de mængder jeg forventede at kunne omsætte.

Tilmeldt 22. Aug 12
Skrevet kl. 18:29

Okay. lyder dyrt så. Laver lige beregninger og seer om det kan betale sig. Men jeg siger mange tak for din hjælp.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)